۳۵۶ میلیارد تومان برای سه طرح آبرسانی سیستان هزینه شده است

کدخبر: ۳۳۸۶۱۴
​اقتصادنیوز : رئیس‌جمهور با بیان اینکه به مردم عزیز سیستان و بلوچستان به دلیل این اقدام بسیار مهم وزارت نیرو تبریک می‌گویم، گفت: ۳۵۶ میلیارد تومان برای این سه طرح هزینه شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز (پنجشنبه) در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی استان سیستان و بلوچستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: باران رحمت الهی باعث توسعه دشت سیستان خواهد بود. دشت سیستان از دیرباز تأمین‌کننده نیازمندی‌های نه تنها این منطقه بلکه بخش بزرگی از کشور بود.

وی با تأکید بر اهمیت این سه پروژه گفت: آب شرب زابل، زهک و هیرمند و ۹۳۰ روستا که از این پروژه تأمین می‌شود، برای ما اهمیت دارد که آب آشامیدنی مردم به خوبی تأمین شود. از محل این پروژه بیش از ۵۰ درصد آب مورد نیاز کشاورزی تأمین می‌شود.

رئیس‌جمهور در خصوص طرح امنیتی و توسعه استان گفت: لایروبی این مسیل‌ها موجب می‌شود مردم بر اثر سیلاب‌ها در خطر نباشند و از سیلاب‌ها به خوبی استفاده و بهره‌برداری کرد.

روحانی با بیان اینکه به مردم عزیز سیستان و بلوچستان به دلیل این اقدام بسیار مهم وزارت نیرو تبریک می‌گویم، گفت: ۳۵۶ میلیارد تومان برای این سه طرح هزینه شده است.

روحانی گفت: یکی از آرزوهای من احیای اراضی سیستان بود، از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که در سال گذشته و جاری با همه درخواست‌هایی که برای استفاده از منابع صندوق جهت احیای اراضی کشاورزی و آب داشتیم، موافقت کردند.

وی ادامه داد: در مورد این ۴۶ هزار هکتار هر روز پیگیری کردم و ان شاء الله امسال همه این ۴۶ هزار هکتار به بهره برداری برسد و قولی که به مردم دادیم محقق شود.

رئیس‌جمهور افزود: خوشحالیم که امروز ۳۲ هزار هکتار به بهره برداری می رسد. محصولی که این طرح در اختیار مردم منطقه و کشور می گذارد بسیار مهم است. با استاندار محترم این مسئله را دنبال می‌کنیم تا همه طرح‌هایی که در کنار این ۴۶ هزار هکتار برای بهره برداری است، اجرا شود. در خصوص صادرات نیز باید اقدام شود.

رئیس‌جمهور در جریان افتتاح طرح ۴۶هزار هکتاری خطاب به استاندار سیستان، گفت: خوشحالم که شما بیماری کرونا را در سیستان و بلوچستان کنترل کردید و مردم عزیز و بزرگوار ما در این استان انشاءالله بیشتر در عمل حمایت می‌کنند و دستورالعمل‌ها را مد نظر قرار می‌دهند تا این استان بدون تلفات و مشکلات حاد، از این ویروس عبور کند.

روحانی ادامه داد: امیدواریم در تمام کشور بتوانیم قدم به قدم شرایط بهتری را تجربه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه کرونا نباید مانع فعالیت زیرساختی و تولیدی دولت شود، گفت: باید دستورالعمل‌ها و فاصله‌گذاری‌ها را مد نظر قرار دهیم و از مواد ضدعفونی‌ به اندازه کافی استفاده کنیم تا اجرای طرح‌های عمرانی ادامه پیدا کند.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: امیدوارم در کشت پاییزه شاهد تکمیل و بهره‌برداری همه ۴۶ هزار هکتار باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید