دایره حقوقی لیگ برتر تایید کرد

بن‌سلمان در آستانه خرید تیم مشهور انگلیسی

کدخبر: ۳۳۸۷۳۶
اقتصادنیوز؛ دایره حقوقی لیگ برتر انگلیس روند واگذاری باشگاه نیوکاسل یونایتد را به کنسرسیومی به سرپرستی عربستان سعودی تائید کرده است.
بن‌سلمان در آستانه خرید تیم مشهور انگلیسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛  راشاتودی در گزارشی از تائید روند فروش باشگاه نیوکاسل یونایتد به کنسرسیوم سعودی خبر داده است.

این کنسرسیوم که ۸۰ درصد باشگاه نیوکاسل را به ارزش ۳۰۰ میلیون پوند خریداری خواهد کرد، به نهاد سرمایه‌گذاری خارجی عربستان سعودی به سرپرستی محمدبن‌سلمان ولیعهد این کشور تعلق دارد.

برخی سیاستمداران انگلیسی به دنبال فشار بر لیگ برتر بودند تا با ادله حقوقی جلوی واگذاری نیوکاسل به عربستان را بگیرند اما مجله فوربس اعلام کرده این موانع حقوقی برطرف شده و باشگاه آماده فروش به صاحبان جدید است. بدین ترتیب عربستان این باشگاه را از مالک فعلی آن- مایک اشلی- خواهد خرید. اشلی در سال ۲۰۰۷ این باشگاه را به مبلغ ۱۶۷ میلیون پوند خریداری کرده بود و از سوی تماشاگران به رها کردن تیم متهم است.

فروش نیوکاسل به عربستان درحالی روند پایانی خود را طی می‌کند که بسیاری از فعالان حقوق بشری از جمله نامزد جمال خاشقجی- که توسط سعودی‌ها کشته شد- از هواداران خواسته بودند جلوی این انتقال را بگیرند.

از سوی دیگر، بسیاری معتقدند تلاش بن سلمان برای خرید نیوکاسل در راستای یک بازی قدرت و ثروت در میان کشورهای عربی از جمله قطر و امارات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در آن بن سلمان دوست ندارد از همتایان ثروتمند خود در حاشیه خلیج فارس عقب بماند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید