آسیبی که کرونا به میلیون‌ها نوزاد زد

کدخبر: ۳۳۹۱۲۵
اقتصادنیوز؛ سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: حداقل ۸۰ میلیون نوزاد در سراسر جهان به دلیل شیوع کرونا واکسیناسیون های رایج و ضروری محروم می مانند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛  بر اساس صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و انستیتوی واکسن سابین، پاندمی کرونا برنامه های واکسیناسیون را حداقل در ۶۸ کشور جهان متوقف کرده است. در این کشورها، ۸۰ میلیون کودک زیر ۱ سال زندگی می کنند.

کیت اوبراین ، مدیر واکسن WHO عنوان کرد: یکی از مسائل مهم  این است که ظاهرا گروهی از مردم از ترس کرونا تمایلی به ارائه خدمات ایمن سازی ندارند. به علاوه اینکه، تعداد کمتری از کارکنان بهداشتی نیز در حال حاضر  واکسن ارائه می کنند.

رییس سازمان بهداشت جهانی هم تاکید کرد: اختلال در برنامه های واکسیناسیون تهدیدی برای چندین دهه پیشرفت در برابر بیماری های قابل پیشگیری و مسری چون سرخک خواهد کرد.

بنابراین گزارش، فعالیتهای ایمن سازی سرخچه در ۲۷ کشور به حالت تعلیق درآمده است و تلاش ها برای واکسیناسیون کودکان در برابر فلج اطفال در ۳۸ کشور متوقف شده است.

تتروس خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم اجازه دهیم که مبارزه با یک بیماری به پیشرفت طولانی مدت ما در مبارزه با سایر بیماری ها لطمه وارد کند. ما واکسنهای موثری علیه سرخک ، فلج اطفال و وبا داریم.  این واکسیناسیون ها باید مجدداً راه اندازی شوند.

پیش از این در اواخر سال گذشته سازمان بهدشات جهانی اعلام کرده بود که بیماری رخک به دلیل اختلال در فعالیتهای واکسیناسیون در سطح جهان افزایش یافته است و در نتیجه این بیماری بیش از ۱۴۰،۰۰۰ نفر جان باخته اند که بیشتر آنها کودکان خردسال بوده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید