واکنش تند مقام آلمانی به اظهارات جنجالی سفیر آمریکا

کدخبر: ۳۳۹۲۷۹
اقتصادنیوز؛ اظهارات سفیر آمریکا در آلمان خطاب به وزیر خارجه این کشور اروپایی به خاطر انتقاد او از خروج واشنگتن از «معاهده آسمان‌های باز» با واکنش تند یک قانونگذار ارشد آلمان مواجه شد.
واکنش تند مقام آلمانی به اظهارات جنجالی سفیر  آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «آندریاس نیک» رئیس هیات پارلمانی آلمان در مجمع پارلمانی شورای اروپا در واکنش به اظهارات «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان علیه انتقاد وزیر خارجه آلمان از تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن آمریکا از یک معاهده بین‌المللی، سفیر واشنگتن در برلین را «نیروی خصم» خواند.

این سیاستمدار آلمانی در توئیتر نوشت: «من برای یک نسل تک تک سفرای آمریکا (در آلمان) را شخصا شناختم، چه کسانی که دیپلمات‌های ارشد بودند و چه منصوب شدگان سیاسی. تک تکشان معمولا منصبشان را به عنوان یک شخصیت بسیار محترم ترک می‌کردند اما اکنون کسی که دارد منصبش را ترک می‌کند، به گونه‌ای تهدید می‌کند که انگار او نماینده یک نیروی خصم بوده است».

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان به این اظهارنظر در توئیتر اینطور پاسخ داد: «شما همیشه از من می‌خواستید به درخواست علنی از شما برای پرداختن سهمتان از تعهدات ناتو و تاکید بر اتمام (به مشارکت آلمان در پروژه انتقال گاز) نورد استریم 2 پایان دهم اما اینها سیاست‌های ایالات متحده است و من برای مردم آمریکا کار می‌کنم».

وی پیشتر از انتقاد هایکو ماس وزیر خارجه آلمان از تصمیم آمریکا برای خروج از معاهده آسمان‌های باز گفته بود: «هایکو ماس به جای شکایت کردن درباره واکنش ایالات متحده، بایستی در سال‌های اخیر فشار بر روسیه را تشدید می‌کرد».

وزیر خارجه آلمان پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، بابت خروج آمریکا از معاهده آسمان‌های باز به شدت ابراز تأسف کرد و گفته بود: «قطعاً می‌بینیم که اجرای این معاهده از سوی طرف روسی طی چند سال اخیر با مشکلاتی مواجه بوده است. اما از دید ما، توجیهی برای خروج از آن نیست».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید