دستور آماده باش به ارتش اسرائیل درباره تنش احتمالی/ هشدار عریقات درباره خشونت رژیم صهیونیستی

کدخبر: ۳۳۹۵۲۷
اقتصادنیوز: رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونستی اخیرا در نشست با افسران ارشد ارتش هشدار داده که برای تعامل با تنش احتمالی در مناطق فلسطینی آماده باشند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه هاآرتص، آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا در نشست با افسران ارشد ارتش این رژیم هشدار داده که اگر حاکمیت اسرائیل بر اراضی فلسطینی در ژوئیه آتی اجرایی شود، احتمال تنش وجود دارد لذا ارتش باید برای هرگونه تنش احتمالی در کرانه باختری آماده باشد.

منابع امنیتی دیگر نیز به عدم امکان اعمال حاکمیت بر شهرک‌های یهودی نشین در کرانه باختری در تاریخ معین یعنی ژوئیه آینده اشاره کرده‌اند زیرا زمان کافی برای رویارویی با تحولات احتمالی نظیر وضعیت نامناسب امنیتی در غزه و کرانه باختری وجود ندارد.

این منابع به سایت "والا" گفتند، احتمال دارد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در موعد مذکور تنها به اعلام الحاق اکتفا کند و اجرای آن را چند ماه به تعویق بیندازد.

صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز امروز (چهارشنبه) نسبت به متوسل شدن اسرائیل به زور برای اجرای طرح‌ الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری هشدار داد.

عریقات افزود، رویکرد اسرائیل بر اساس تحمیل واقعیت‌ها و تقویت اشغالگری برای پایان دادن به روند مذاکراتی است که می‌تواند به آشوب پایان داده و تحقق صلح را رقم بزند.

این مقام فلسطینی خاطرنشان کرد، بعد از تصمیم فلسطین برای توقف اجرای توافقات با اسرائیل از جمله هماهنگی امنیتی اسرائیل برای تنش میدانی و آشوب برنامه‌ریزی می‌کند که مستلزم مداخله بین‌المللی است.

عریقات اشاره کرد، رهبری فلسطین دائما در نشست هستند و تماس‌های بین‌المللی و عربی را به منظور ممانعت از طرح‌ الحاق و هشدار درباره خطرات آن و تلاش برای نابودی روند صلح برقرار می‌کند.

وی تاکید کرد، تنها با حمایت بین‌المللی و اتحاد می‌توان به اسرائیل "نه" گفت وگرنه امکان بازنگری و عقب‌نشینی اسرائیل و آمریکا از طرح‌های الحاق‌ وجود ندارد، اجرای این تصمیم عواقبی روی روابط اقتصادی و سیاسی با اسرائیل خواهد داشت.

عریقات افزود، همه باید اوضاع را جدی بگیرند به خصوص در سایه اصرار نتانیاهو بر اجرای طرح الحاق و شهرک‌سازی.

به گفته این مقام فلسطینی، مواضع صادره از فرانسه، آلمان و انگلیس که به اسرائیل درباره پیامدهای وخیم طرح‌ الحاق هشدار داده‌اند بسیار حائز اهمیت است، آنها از اسرائیل خواسته‌اند به دلیل به خطر انداختن راه حل تشکیل دو کشوری از این تصمیم صرف نظر کند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند، ارتش این رژیم تجهیزات و نیروهای بیشتری را به کرانه باختری گسیل کرده‌ تا برای هرگونه اتفاق غیرمنتظره‌ای در پی تصمیم فلسطین برای توقف هماهنگی امنیتی آماده باشند.

ارتش اشغالگر عملیات بازداشت در داخل مناطق فلسطینی در کرانه باختری را شب گذشته از سرگرفت،‌ در حالیکه در طول عید فطر این اقدام را متوقف کرده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید