چهارمین نفتکش ایران وارد کارائیب شد

کدخبر: ۳۳۹۵۴۰
اقتصادنیوز: منابع خبری امروز چهارشنبه از ورود چهارمین نفتکش حامل بنزین ایران به کارائیب خبر دادند.
چهارمین نفتکش ایران وارد کارائیب شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، چهارمین نفتکش از مجموعه ناوگان اعزام ایران به ونزوئلا که حامل سوخت برای ونزوئلا است امروز چهارشنبه به کارائیب رسید. 

خبرگزاری رویترز که این خبر را گزارش داده نوشته ونزوئلا به عنوان طرف دریافت‌کننده این محموله در حال انجام اقدامات مقدماتی به منظور توزیع سوخت وارداتی میان شهروندانش است. 

رسانه انگلیسی این خبر را بر اساس اطلاعات استخراج‌شده از پایگاه اینترنتی مؤسسه «رفینیتیو» که در زمینه داده‌های تجاری مالی و مسیریابی کشتی‌های تجاری فعال است و اظهارات یک مقام منتشر کرده است. 

انتقال این محموله به ایجاد تنش‌های دیپلماتیک بین آمریکا با ایران و نزوئلا شده است. آمریکا این اقدام را نقض قوانین تحریم‌های یکجانبه خود علیه ایران و ونزوئلا می‌داند و گفته در حال بررسی گزینه‌های خود برای پاسخ به آن است. 

ارتش ونزوئلا نفتکش‌های اعزامی از ایران را پس از ورود به منطقه انحصاری ویژه این کشور آمریکایی لاتین اسکورت کرده است. 

نفتکش سوم ایران با نام«پتونیا» (Petunia) ساعاتی قبل‌تر  وارد آب های ونزوئلا شده بود. 

دو هفته پیش، پنج نفتکش فاکسون، فورچون،پتونیا و فارستو کلاول از تنگه جبل‌الطارق به مقصد آمریکای لاتین عبور کردند و به سمت ونزوئلا حرکت کردند.

دو روز پیش، نفتکش فورچون (Fortune) و چند ساعت بعد از آن نفتکش فارست (Forest) وارد آب های ونزوئلا شدند. نیروی دریایی ونزوئلا هر دو نفتکش را تا بندر «ال پالیتو» اسکورت کرد.

طارق العیسمی، وزیر نفت ونزوئلا رسما محموله نفتکش ایرانی «فورچون» (Fortune) را تحویل گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید