هشدار در مورد شیوع ویروسی هولناک‌تر از کرونا

کدخبر: ۳۳۹۹۱۵
اقتصاد نیوز:ویروس‌شناس چینی درباره ویروسی هولناک‌تر هشدار داد.
هشدار در مورد شیوع ویروسی هولناک‌تر از کرونا

به گزارش اقتصاد نیوز، شی ژنگلی، نخستین کسی بود که کد ژنوم ویروس کرونا را کشف کرد، او در جدیدترین گفتگوی خود گفت: بنا به پژوهشی که همراه دوستان پژوهشگرش در bioRxiv منتشر کرده است، به مرور زمان و با انتشار خفاش‌ها، دو ویروس تاجی‌شکل پیشرفته شکل خواهند گرفت.

شی ژنگلی، نخستین کسی بود که کد ژنوم ویروس کرونا را کشف کرد، او در جدیدترین گفتگوی خود گفت: بنا به پژوهشی که همراه دوستان پژوهشگرش در bioRxiv منتشر کرده است، به مرور زمان و با انتشار خفاش‌ها، دو ویروس تاجی‌شکل پیشرفته شکل خواهند گرفت.

ویروس جدید که زندگی انسان را تهدید می کند نتیجه پرواز پستانداران و ایجاد ویروس همیشه در حال ظهور کرونا است. این تحقیق همچنین سیر تکاملی ویروس کرونا و ویروس سارس را مورد بحث قرار داده است.

با توجه به نتایج مطالعه، برخی از ویروس های خفاش می‌توانند از متغیرهای پروتئین انسانی به نام آنزیم مبدل آنژیوتانسینوژن 2 "ACE2" به عنوان گیرنده SARS-CoV برای ورود به سلول های انسانی استفاده کنند.

در این مطالعه همچنین آمده است که بالا رفتن پروتئین SARSr-CoV در خفاش باعث می شود که در کنار هم رشد پیدا کنند و گزارش ها حاکی از آن است که محققان چینی به مطالعه ویروس های خفاش برای جلوگیری از بیماری همه گیر مانند SARS ادامه خواهند داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید