گوگل کروم ویژگی جدیدی را دریافت می‌کند

کدخبر: ۳۴۰۱۱۸
اقتصاد نیوز:گوگل کروم اعلام کرده است که یک ویژگی جدید را به مجموعه ویژگی‌های خود می‌افزاید که قادر است اعلان‌های گمراه کننده و مزاحم وب سایت‌ها را مسدود کند.
گوگل کروم ویژگی جدیدی را دریافت می‌کند

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از انتخاب، این غول جستجو گفته است که به طور خودکار اعلان‌های گمراه کننده و سوء استفاده کننده را در کروم مسدود می‌کند و هشداری را برای کاربران صادر می‌کند که یک وب سایت می‌تواند در تلاش برای فریب دادن آن‌ها با کمک هشدار‌ها باشد.

گوگل روز پنجشنبه اعلام کرد که این به روزرسانی در نسخه آینده کروم که در ماه جولای (احتمالا تیرماه) منتشر خواهد شد، به بازار خواهد آمد. شرکت مذکور با این به روزرسانی روی دو نوع نوتیفیکیشن متمرکز شده است: آن‌هایی که سعی می‌کنند کاربران را با هشدار‌های جعلی فریب دهند و مواردی که از اعلان‌ها برای پخش بدافزار یا کلاهبرداری فیشینگ استفاده می‌کنند، یا به عنوان پیام‌های جعلی به سیستم هشدار ارسال می‌کنند. نمونه‌ای از چنین فعالیت‌هایی ممکن است شامل یک وب سایت باشد که به کاربر نیاز دارد تا بتواند اعلان‌ها را برای دسترسی به وب سایت فعال کند.

هنگامی که کاربر با یک موضوع خطرناک در خطر است، گوگل فورا یک هشدار برای وی صادر می‌کند. برای مثال چیزی مانند این: سایت مذکور، احتمالا در تلاش است که شما را هک کند و یا ممکن است برای شما خطرناک باشد. طبق اطلاعات پست وبلاگی این شرکت. گوگل می‌گوید این تغییر فقط بر تعداد کمی از وب سایت‌ها تأثیر خواهد گذاشت.

این ویژگی فقط درخواست‌های مجوز اعلان را پوشش می‌دهد، اما گوگل می‌گوید که در نهایت ممکن است اخطار مربوط به اعلان‌های توهین آمیز را که کاربران قبلاً از وب سایت‌هایی که بازدید کرده اند فعال کرده باشند را نیز پوشش خواهد داد. در اوایل ماه می‌نیز این شرکت Enhanced Safety Browsing را معرفی کرد. ابزاری اختیاری که کاربران کروم می‌توانند آن را انتخاب کنند. با روشن شدن این ویژگی، کروم اطلاعات مروری بیشتری را با Google Safe Browsing به اشتراک می‌گذارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید