حمله ترامپ به معترضان مرگ فلوید: جنایتکاران چپ تندرو و اراذل و اوباش در حال اغتشاش هستند!

کدخبر: ۳۴۰۱۴۱
اقتصادنیوز:ترامپ معترضان مرگ یک سیاه‌پوست را اراذل و اوباش نامید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنادونالد ترامپ عصر شنبه در مرکز فضایی کندی در فلوریدا پس از پرتاب ماهواره «اسپیس ایکس» با اشاره به کشته شدن جورج فلوید سیاه‌پوست در بازداشت افسر سفیدپوست، افزود: مرگ فلوید یک فاجعه عمیق بود. آن نبایستی هرگز اتفاق می‌افتاد.

وی ادامه داد: یادبود جورج فلوید با شورشیان و هرج ومرج طلبان، تحقیر می‌شود. ضروری است که ما جواهر تاج دموکراسی آمریکا را حفاظت کنیم که حاکمیت قانون و سیستم قضایی مستقل ما است.

رئیس جمهوری آمریکا معترضان به مرگ جورج فلوید ۴۶ ساله در مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا را «جنایتکاران چپ تندرو و اراذل و اوباش» نامید و گفت: در سراسر کشور و در سراسر جهان مجاز نخواهند بود که جوامع را متلاشی کنند، ما اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیفتد.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد: من به عنوان یک دوست و متحد هر آمریکایی که به دنبال عدالت و صلح است، مخالف با هرکسی که این فاجعه را به غارت، سرقت و تهدید بدل کند، در برابر شما ایستاده‌ام.

ترامپ پس از آن توضیح داد: خشونت و خرابکاری توسط آنتی‌فاشیست‌ها و سایر گروه‌های چپگرای تندرو هدایت می شود.

اتهام‌زنی نسبت به حوادث اخیر در میان مقامات آمریکا ابعاد جدیدی یافته است در حالیکه ترامپ و طرفداران او، گروه آنتی‌فاشیست‌ها و چپ‌های افراطی را مسئول آنچه هرج و مرج خوانده‌اند، می‌نامند. مخالفان ترامپ هم گروه‌های سفید نژادپرست را در حمله به برخی اماکن همچون دفتر سی ان ان در آتلانتا مسئول می‌دانند هرچند که تاکنون هر دو طرف مدارک و شواهدی برای این ادعای خود ارائه نداده‌اند.

به کار بردن «اراذل و اوباش» برای معترضان عمدتا سیاه‌پوست هم می‌تواند به موج دیگری بدل شود چرا که از آن برداشت کاملا نژادپرستانه استنتاج خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید