NBC News گزارش داد؛

ورود پلیس به روش‌های خشن برای سرکوب اعتراضات +تصاویر

کدخبر: ۳۴۰۲۴۶
اقتصادنیوز؛ شبکه خبری ان‌بی‌سی گزار داده است که در ایالت‌های مختلف آمریکا، از گارد ملی گرفته تا نیروهای ویژه پلیس و حتی کارآگاهان برای برخورد با مردم معترض به نژادپرستی، صف‌آرایی کرده‌اند.
ورود پلیس به روش‌های خشن برای سرکوب اعتراضات +تصاویر

 مقامات آمریکا در تلاش هستند به هر طریقی، از به‌کارگیری گارد ملی تا اعمال حکومت نظامی، مانع از ادامه یافتن اعتراضات نسبت به خشونت و نژادپرستی پلیس این کشور شوند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» به نقل از مقامات ایالتی، از روز یکشنبه گارد ملی آمریکا در ۱۲ ایالت این کشور و منطقه «کلمبیا» جهت کمک به پلیس برای سرکوب معترضان وارد عمل شده‌اند.

در شهر نیویورک یک وانت پلیس با حمله به معترضان شماری را زیر گرفت و مردی که بر روی کاپوت یک خودرو پلیس ایستاده بود به طور وحشیانه‌ای توسط مأموران مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

در بسیاری از شهرها، نیروهای پلیس به بهانه نقض حکومت نظامی از سوی معترضانی که در حال برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز بودند، به سوی آن‌ها گاز اشک‌آور شلیک کردند.

شنبه شب پلیس شهر مینیاپولیس، با کمک اسپری فلفل، گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی به معترضان و حتی خبرنگاران حمله‌ور شدند.

در شهر لس‌آنجلس، در اقدامی کم‌سابقه تمام نیروهای اداره پلیس، از جمله یگان‌های ویژه و حتی کاراگاهان برای تقابل با مردم معترض این شهر، در خیابان‌ها مستقر شدند.

طبق گزارش رسانه‌ها تا به امروز یکشنبه در ۲۵ شهر از ۱۶ ایالت مختلف آمریکا برای کنترل اعتراضات علیه نژادپرستی، مقررات منع آمد و شد اعمال شده است.

روز دوشنبه هفته گذشته یک افسر پلیس فلوید ۴۶ ساله را که غیرمسلح بود با رفتاری خشن روی زمین خواباند. شاهدان عینی گفته‌اند این افسر زانویش را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

جمعه شب آمریکا چهارمین شب متوالی اعتراضات به اقدام خشن پلیس را پشت سر گذاشت. به دنبال به خشونت کشیده شدن اعتراضات این شهر، تیم والز فرماندار مینه‌سوتا روز پنجشنبه گارد ملی این ایالت را فعال و همچنین منع رفت‌وآمد برقرار کرد. تاکنون سه نفر نیز در این اعتراضات به ضرب گلوله کشته شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید