تظاهرات علیه قتل نژادپرستانه جرح فلوید در لندن و برلین؛

اعتراضات آمریکا به اروپا کشید +فیلم

کدخبر: ۳۴۰۲۶۲
اقتصادنیوز؛ اعتراضات مسالمت آمیز و اقدامات خشونت بار پس از قتل جورج فلوید جوان سیاه پوست آفریقایی تبار به دست پلیس شهر مینیاپولیس آمریکا همچنان ادامه دارد و بازتاب آن به اروپا هم رسیده است.
اعتراضات آمریکا به اروپا کشید +فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ درگیری های میان تظاهرات کنندگان و نیروهای پلیس در شامگاه شنبه، شماری از شهرهای آمریکا را که به منظور آرام کردن خشم ناشی از قتل جورج فلوید مقررات منع آمد و شد اعمال کرده اند، به لرزه درآورده است.

بازتاب این تظاهرات خشمگینانه به کشورهای اروپایی هم رسیده و در آلمان و انگلیس نیز شماری از مردم در اعتراض به قتل جوان سیاه پوست آمریکایی تظاهرات کردند.

تصاویر انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی از برگزاری تجمعاتی در«لندن» پایتخت انگلیس برای ابراز همبستگی با «جورج فلوید» سیاه پوست کشته شده از سوی یک مامور پلیس سفید پوست در آمریکا در شهر «مینیاپولیس» حکایت دارد.   

تصاویر به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی در یکشنبه بعد از ظهر معترضانی به وییه از گروه «بلک لایوز متر» مشاهده شدند که با استقرار در میدان «ترافالگار» یکی از اصلی‌ترین و مشهورترین میادین ‌لندن فریاد می‌زدند، «نمی‌توانم نفس بکشم.»

در فیلم‌های دیگر انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی که سیاه پوستان ساکن لندن نیز در آن حضور داشتند برخی  با صدا زدن نام جورج فلوید فریاد می‌زدند، «کشتن ما را متوقف کنید».

دوشنبه گذشته یک افسر پلیس، جورج فلوید ۴۶ ساله را که غیرمسلح بود با رفتاری خشن روی زمین خواباند. شاهدان عینی گفته‌اند این افسر زانویش را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

 به دنبال این حادثه تلخ در بسیاری از شهرهای آمریکا تظاهرات رخ داد و زدوخوردهای شدیدی بین مردم و نیروهای پلیس رخ داد. در برخی از شهرهای آمریکا نیز وضعیت اضطراری اعلام شد. دادستان کل آمریکا با جرم خواندن مشارکت شهروندان ایالت‌های مختلف ایالات متحده در تجمعات اعتراضی، تظاهرات شب‌های اخیر را به گروه های تندرو نسبت داد. 

در آلمان نیز تظاهرات مشابهی در برلین پایتخت این کشور  و جلوی سفارت آمریکا برگزار شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید