استاندار خوزستان:

مسوولان نگران مثبت شدن تست‌های کرونا نباشند

کدخبر: ۳۴۰۳۱۱
استاندار خوزستان گفت: فرمانداران و مسئولان بهداشت و درمان در شهرستان‌ها تست‌ها را افزایش دهند و نگران مثبت شدن تست‌ها نباشند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی یکشنبه‌شب در حاشیه نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: تعداد آزمایشگاه‌های کرونا را در استان افزایش دادیم. ظرفیت تست گیری ما اکنون به بیش از دو هزار و ۳۰۰ تست در روز رسیده و تا پایان هفته این میزان به سه هزار تست در شبانه‌روز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه هر چه ما تعداد تست گیریمان افزایش پیدا کند امکان مدیریت بیماری برای ما بیشتر خواهد شد، افزود: در حال حاضر میزان کشندگی در استان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور پایین‌تر است و ما ۱۸۸ درصدم در کشور هستیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه اکنون در حال طی کردن پیک بیماری هستیم، بیان کرد: مراقبت کادر درمان ما در استان بسیار خوب است، مردم باید بیش از پیش رعایت کنند تا با فاصله‌گذاری بتوانیم دوران پیک را سریع‌تر عبور کنیم.

شریعتی تصریح کرد: بنا شد مساجد یک هفته همچنان تعطیلی باشد و برای شروع فعالیت هفته آینده تصمیم‌گیری شود، برخی دستگاه‌ها از جمله ورزش و جوانان، فنی و حرفه‌ای و دستگاه‌های مربوطه اگر پیشنهادی برای بازگشایی برخی از اماکن دارند به دانشگاه علوم پزشکی ارائه کنند، بررسی شود و در صورت قابل‌اجرا بودن در ستاد استانی مبارزه با کرونا تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه کارگاه تولید ماسک روزانه ۲۴۰ هزار ماسک جراحی سه لایه و بیش از ۵۰ هزار ماسک n۹۵ تولید خواهدکرد، عنوان کرد: ادارات باید کسانی را اجازه ورود دهند که حتماً از ماسک استفاده و دستانشان را ضدعفونی کنند.

استاندار خوزستان گفت: پایه نهم در کل استان با توجه به شرایط موجود غیرحضوری برگزار می‌شود و بقاع متبرکه تنها حیاط‌هایشان باز است.

شریعتی افزود: باید تلاش شود بیماری بیش از پیش کنترل شود که در این راستا اقدامات خوبی دانشگاه قرار داده، صنعت، معدن و تجارت نظارت خود را به همراه فرمانداران بر اصناف، واحدهای تولیدی بیشتر خواهد کرد که پروتکل‌های بهداشت و درمان بیشتر رعایت شود.

وی بیان کرد: از مردم در خواست می‌شود اگر چه شرایط سخت است اما باز هم رعایت کنند تا آسیب‌پذیری کمتر شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: فرمانداران و مسئولان بهداشت و درمان در شهرستان‌ها تست‌ها را افزایش دهند و نگران مثبت شدن تست‌ها نباشند، درمان سرپایی حسن است چرا که جلوی شیوع بیشتر گرفته می‌شود.

شریعتی گفت: امتحانات دانشگاه آزاد در صورت نبود دلایل قانع‌کننده، غیرحضوری برگزار خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید