‌رئیس قوه قضاییه : با کسانی که جامعه را دچار مشکل می‌کنند، برخورد عبرت‌آمیز صورت می‌گیرد

کدخبر: ۳۴۰۳۷۸
اقتصادنیوز :‌رئیس قوه قضاییه گفت: امیدواریم همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند توجه به اقشار ضعیف مورد اهتمام مجلس یازدهم قرار گیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی امروز در جلسه هفتگی مسئولان قوه قضاییه گفت: موضع گیری‌ها و نگاه رهبر معظم انقلاب، مشی، شیوه، سلوک فکری و سیره عملی و زندگی ایشان بهترین تفسیر خط امام است.

وی افزود: اساس خط امام، خداباوری، خودباوری و مردم باوری است و حقیقتا امام خمینی (ره) در سیره و سلوک خود همواره خدا را می‌دیدند و با اعتماد به نفس کامل توانایی‌ها و ظرفیت‌های عظیم ملت ایران را هم می‌شناختند و به کار می‌گرفتند.

رئیس قوه قضاییه افزود: از نقاط محوری خط امام تکیه بر عدالت، معنویت و اخلاق بود و اینکه ایشان در همه رهنمودها و مقاطع حساس از جمله تدوین قانون اساسی و شکل گیری ساختارهای آینده نظام از قانون اساسی، همه تلاش شان این بود که عدالت، اخلاق و معنویت در جامعه گسترش یابد.

رئیسی همچنین ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: هر سال که می‌گذرد امام خمینی (ره) و خط او برای جامعه روشن‌تر می‌شود و امروز به خوبی رفتار و زندگی رهبر معظم انقلاب نمایانگر خط فکری امام است.

رئیس قوه قضائیه گفت: قانون گریزی؛ ضد ارزش و قانونمداری یک ارزش است و هیچ کس در هیچ جایگاهی نباید به خود اجازه دهد قانون را دور بزند و قانون گریز باشد.

وی تصریح کرد: در اجرای قانون، اگر در تشخیص اولویت‌ها درست عمل نشود در نتیجه آن به جای برخورد با قاچاق سازمان یافته و حرفه ای، برخورد با کوله بران موضوعیت پیدا می‌کند و همچنین به جای برخورد با صاحبان ساختمان‌های مجلل و کاخ ها، اولویت برخورد با آلونک‌ها می‌شود.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: قرار نیست به جای برخورد با کسانی که با سوء استفاده از قدرت و ثروت خود در مناطق خوش آب و هوا با زیرپا گذاشتن قانون ساخت و ساز می‌کنند، با آلونک نشین‌ها برخورد شود.

رئیسی افزود: اگر با قاچاق سازمان یافته که به صورت کانتینری وارد کشور می‌شود، برخورد صورت گیرد حتما موارد خرده قاچاق هم برطرف خواهد شد.

وی گفت: همچنین اگر در هر موردی با افراد دانه درشت در هرجا برخورد شود طبیعتا موارد تخلف خرد هم برطرف خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه گفت: امیدواریم همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند توجه به اقشار ضعیف مورد اهتمام مجلس یازدهم قرار گیرد.

رئیسی در ادامه افزود: ما هم در دستگاه قضا در این زمینه با مجلس همکاری کامل خواهیم کرد تا مردم کاملا احساس آرامش و امنیت کنند.

وی همچنین درباره برخورد درباره جرائم و تخلفات گفت: در این زمینه دستگاه قضا با تمام توان برخورد خواهد کرد و قضات، نیروی انتظامی و ضابطان در سراسر کشور به برخورد جدی با سارقان به ویژه سارقان حرفه‌ای و کیف قاپ‌ها که امنیت جامعه و آرامش روانی مردم را مختل می‌کنند، موظف هستند.

رئیس قوه قضاییه افزود: در این زمینه به هیچ عنوان نباید نیروی انتظامی کوچک‌ترین کوتاهی داشته باشد و قضات، نیروی انتظامی و همه بخش‌های اجرایی وزارت کشور باید توجه داشته باشند که این مسئله‌ای نیست که مورد سهل انگاری گیرد و حتما باید با این موارد برخورد جدی شود.

رئیسی گفت: حتما با کسانی که جامعه را دچار مشکل و افکار عمومی و نگاه‌های مردم را دچار آزردگی می‌کنند، برخورد عبرت آمیز صورت گیرد.

وی افزود: ناهنجاری‌ها، جنایت‌ها و قتل‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد ناشی از بی توجهی به اخلاق و معنویت در جامعه است که باید در این زمینه کار علمی دقیق و جرم شناسی کارشناسانه صورت گیرد تا بتوان از اینگونه ناهنجاری‌ها سرقت و جنایت پیشگیری کرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: توجه به معنویت و اخلاق در جامعه، منجر به پیشگیری از این ناهنجاری‌ها خواهد شد و همه دستگاه‌ها در این زمینه مسئولند که به این مسائل و جرائم حساس باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید