از مالک خانه تاریخی مشکاتیان در نیشابور شکایت کرده‌ایم/ انجام بازسازی این خانه تاریخی

کدخبر: ۳۴۰۷۱۷
اقتصادنیوز: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور با اشاره به اینکه از مالک خانه تاریخی مشکاتیان در نیشابور شکایت کرده‌ایم، گفت: با حکم دادستان راننده لودر این خانه تاریخی بازداشت شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محمد اسماعیل اعتمادی با بیان اینکه وقتی آثار تاریخی ثبت ملی می‌شوند در نامه کتبی به مالک نحوه شرایط و پرداخت تسهیلات اعلام می‌شود و مالک تا یک ماه فرصت دارد تا نسبت به این موضوع اعتراض کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور با بیان اینکه مالک خانه تاریخی مشکاتیان نسبت به این موضوع اعتراضی اعلام‌ نکرد، افزود: امروز پس از اطلاع از تخریب این خانه تاریخی، از مالک شکایت کرده، با حکم دادستان راننده لودر نیز بازداشت و از تخریب بیشتر این اثر تاریخی جلوگیری به عمل آمد.

وی تاکید کرد: اگر آثار تاریخی متروکه باشند زودتر تخریب می‌شوند، بنابراین، اصرار داریم تا این بناها مورد بهره‌برداری افراد برای زندگی قرار گیرد.

اعتمادی درخصوص بازسازی این خانه تاریخی متذکر شد: در مراحل ثبت آثار تاریخی مستندات تهیه می‌شود و اگر به هر علتی این آثار تخریب شدند دوباره مورد بازسازی قرار می‌گیرند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید