سخنگوی کاخ سفید:

اگر رئیس جمهور اعتمادش را به وزیر دفاع از دست داده باشد، مطلع خواهید شد

کدخبر: ۳۴۰۷۴۰
اقتصادنیوز: سخنگوی کاخ سفید بر لزوم رعایت قانون و نظم در ایالات متحده تاکید کرد و گفت: متمم نخست قانون اساسی به کسی حق غارت و شورش نمی‌دهد.

به گزارش اقتصادنیوز کایلی مک‌انانی روز چهارشنبه در نشست خبری خود افزود: متمم نخست، حق سوزاندن ساختمان‌ها، سرقت و حمله به شهروندان و افسران پلیس را به کسی نمی‌دهد.

وی ادامه داد: با این حال، متمم نخست قانون اساسی آمریکا، حق اجتماع مسالمت‌آمیز را به رسمیت می‌شناسد و بزرگترین نمونه‌ای که از اعتراضات مسالمت‌آمیز دیدیم، راهپیمایی در واشنگتن است.

البته سخنگوی کاخ سفید نگفت در صورتی که راهپیمایی واشنگتن دی سی مسالمت‌آمیز و در چارچوب قانون اساسی بوده است، چرا رئیس جمهوری این کشور خواستار حضور ارتش در خیابان‌ها، استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی علیه معترضان شده است؟

مک‌انانی با اشاره به جان‌باختگان حوادث هشت روز گذشته، اظهار کرد: درگذشت جورج فلوید که همه ما فیلم وحشتناک آن را دیده‌ایم، به ناحق کشته شد همچنان که باید یادمان باشد روز گذشته افسر پلیس دیوید دورن در سنت لوئیس توسط شورشیان کشته شد، یک داستان غم‌انگیز است.

وی تاکید کرد: همه ما آمریکایی هستیم. ما باید دور هم جمع و متحد شویم و باید قانون و نظم داشته باشیم.

احتمال برکناری وزیر دفاع

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به احتمال برکناری مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا، بدون اشاره به محتوای جلسه ترامپ با اسپر، گفت: اگر رئیس جمهوری اعتماد خود را از وزیر دفاع از دست داده باشد، حتما شما مطلع خواهید شد.

مک‌انانی افزود: وزیر دفاع همچنان در این پست حضور دارد، اگر رئیس جمهوری ایمان خود را به وی از دست داده باشد، در آینده مطلع خواهیم شد.

پس از انتقاد‌های فراوان به حضور ارتش در خیابان‌های آمریکا و شلیک به سمت شهروندان این کشور، مارک اسپر وزیر دفاع به این تصمیم واکنش نشان داد و گفته می‌شود ارتش به پایگاه‌های خود بازمی‌گردد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید