تاکید قالیباف بر گسترش همکاری های ایران و روسیه

کدخبر: ۳۴۰۷۷۱
اقتصادنیوز : رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پیام تبریک رئیس دومای روسیه بر تسهیل روابط اقتصادی، تجاری، سیاسی، فرهنگی و پارلمانی ایران و روسیه تاکید و از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای گسترش همکاری های فیمابین خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویداد 24، محمدباقر قالیباف در پاسخ به پیام تبریک ویاچسلاو ولودین رئیس دومای روسیه که به مناسبت انتخاب وی به ریاست مجلس شورای اسلامی ارسال شده بود، تشکر و تاکید کرد: تداوم گفت‌وگوهای سازنده و رایزنی و همکاری فعال مجالس دو کشور ایران و روسیه سهم مهمی در تقویت و تحکیم روابط دوستانه در عرصه‌های مختلف منطقه ای و بین المللی خواهد داشت.

متن کامل پیام به شرح زیر است:

جناب آقای ویاچسلاو ولودین

رییس محترم دومای فدراسیون روسیه

از ابراز محبت و پیام تبریک جنابعالی به مناسبت انتخاب اینجانب به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمایم

اطمینان دارم که تداوم گفت‌وگوهای سازنده و رایزنی و همکاری فعال فیمابین مجالس دو کشور سهم مهمی در تقویت و تحکیم روابط دوستانه در عرصه‌های مختلف منطقه ای و بین المللی داشته و بر آن تاکید می‌نمایم.

مطلع شدم که ابتکار مشترک پارلمانی دو کشور موسوم به کمیسیون مشترک عالی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه نقش مهمی را در سرعت بخشیدن به توافقات فیمابین و رفع برخی موانع قانونی به عهده داشته است. اینجانب بر اهمیت توسعه مناسبات دوجانبه و پیگیری فعال مکانیزم مذکور و تسهیل روابط اقتصادی، تجاری، سیاسی، فرهنگی و پارلمانی تاکید و آمادگی خویش را برای تحقق کامل توافقات فیمابین با استفاده از ظرفیت مجلس شورای اسلامی اعلام می دارم.

بیشتر بخوانید: آیا دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران در راه است؟

 

با اغتنام فرصت، سلامت و موفقیت روز افزون آن جناب و نمایندگان محترم دوما و سعادت و بهروزی دولت و ملت کشوردوست فدراسیون روسیه را آرزو می نمایم.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید