گرد و خاک در ۵ روز آینده غوغا می‌کند

کدخبر: ۳۴۰۷۷۸
اقتصادنیوز : اداره کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی پیش بینی کرد که طی پنج روز آینده سرعت وزش باد در برخی از استان‌ها سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، و بنا به اعلام اداره کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی امروز ۱۵ خرداد در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود. در بعدازظهر امروز نیز در ارتفاعات زاگرس مرکزی ابرناکی و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست. عصر فردا ۱۶ خرداد نیز در شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات اردبیل، ارتفاعات شرقی استان‌های چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات جنوبی اصفهان، غرب هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و برخی نقاط گلستان رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه ۱۷ خرداد در آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات شرقی تهران رگبار باران گاهی با رعد و برق دور از انتظار نیست. این وضعیت روز یکشنبه ۱۸ خرداد در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات شمالی سمنان و ارتفاعات شرق تهران پیش‌بینی می‌شود.

بنا به این اعلام روز دوشنبه ۱۹ خرداد نیز در شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی و شرق هرمزگان رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور سرعت وزش باد قابل ملاحظه است و در برخی نقاط به ویژه در مناطقی از شرق و جنوب شرق، مرکز، جنوب و جنوب غرب می‌تواند موجب خیزش گرد و خاک شود. از روز شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش دما در نوار شمالی کشور رخ می دهد و تا اواسط هفته آینده این هوای خنک در نوار شمالی کشور ماندگار است همچنین از بعدازظهر امروز ۱۵ خرداد تا روز سه‌شنبه ۲۰ خرداد خلیج فارس و روزهای شنبه و یکشنبه ۱۷ و ۱۸ خرداد دریای خزر مواج است.

در این گزارش درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده آمده است: آسمان تهران فردا ۱۶ خرداد صاف همراه با وزش باد و در بعدازظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز شنبه ۱۷ خرداد نیز کمی ابری همراه با وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر و گاهی گرد و خاک با حداقل دمای ۲۳ و در حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید