انگلیس: آمریکا باید از آزادی رسانه‌ها محافظت کند

کدخبر: ۳۴۰۷۸۶
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه انگلیس ضمن شوکه‌کننده توصیف کردن قتل یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس، گفت، لندن ازآمریکا انتظار دارد از آزادی رسانه‌ها محافظت کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه گفت، کشورش انتظار دارد آمریکا از آزادی رسانه‌ها محافظت کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، راب در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سکای نیوز» در پاسخ به سوالی درباره اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا گفت: «من نیز مانند هر کسی که تصاویر نحوه برخورد با جورج فلوید را دیده است شوکه و برآشفته شدم و فکر می‌کنم مشاهده اعتراضات و خشونت‌ها نگران‌کننده است».

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: «می‌خواهم ببینم که آمریکایی‌ها با یکدیگر متحد شوند. به آزادی رسانه‌ها و آزادی‌ روزنامه‌نگاری اشاره کردید. البته آمریکا سنت محافظت از همه این‌ها را داشته است و بله انتظار داریم به آن ادامه دهد».

دوشنبه هفته گذشته فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه‌پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ مظنون سیاه‌پوست که «جورج فلوید» نام داشت و همچنین به آغاز تظاهرات‌هایی علیه تبعیض نژادی منجر شد.

تجمعات اعتراضی علیه قتل فلوید از سه‌شنبه شب در شهر «مینیاپولیس» آغاز شده و تدریجاً به دیگر نقاط آمریکا و حتی دیگر کشورها نظیر انگلیس و فرانسه نیز کشیده شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از زمان آغاز این اعتراضات حملات لفظی تندی علیه معترضان و رسانه‌ها صورت داده و خواستار سرکوب آن‌ها شده است.

تا کنون نزدیک به ۱۰ هزار نفر در اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا دستگیر و ۱۱ شهروند جان خود را از دست داده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید