رهاسازی بیش از ۲ میلیارد متر مکعب آب برای احیای دریاچه ارومیه

کدخبر: ۳۴۰۷۹۴
اقتصادنیوز : معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: تاکنون و از سال ۹۴ که سال شروع طرح احیای دریاچه ارومیه است، بیش از ۲ میلیارد متر مکعب آب برای این دریاچه رهاسازی شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از "قاسم تقی زاده خامسی" روز پنجشنبه در مراسم افتتاح ویدیو کنفرانسی طرح های آب و برق با حضور رییس جمهوری افزود: ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب از ابتدای طرح احیای دریاچه ارومیه برای این دریاچه رهاسازی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: امسال نیز ۴۴ میلیون متر مکعب آب با توجه به کاهش بارش ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه برای احیای آن رها سازی شده است.

تقی زاده خامسی با اشاره به افتتاح سد اشنویه (چپرآباد) در ششمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افزود: این سد با ظرفیت ۴۶ میلیون متر مکعب از نوع خاکی با هسته رسی است که با ۲۴۴ میلیارد تومان اعتبار دولتی با اشتغالزایی برای ۸۰۰ نفر به طور مستقیم و ۲ هزار نفر دیگر به طور غیرمستقیم احداث شده است.

 معاون آب و آبفای وزیر نیرو افتتاح این سد را با چهار هدف برشمرد و گفت: یکی از اهداف تامین آب برای مصارف شرب، کشاورزی و زیست محیطی با هدف تامین آب کشاورزان پایاب رودخانه «کانی‌رش» به میزان ۱۰۵۳ هکتار  است.

وی ادامه داد: سد مذکور امکان تامین آب شرب شهرهای اشنویه، نالوس، نقده و محمدیار به میزان ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب را خواهد داشت و آب مورد نیاز اراضی کشاورزی منطقه به میزان یک هزار و یکصد هکتار را نیز تامین می‌کند.

تقی زاده خامسی مهم ترین هدف این سد را تامین آب برای دریاچه ارومیه برشمرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید