پوتین ارتش سوریه را به جنگنده‌های میگ ۲۹ مجهز کرد

کدخبر: ۳۴۰۷۹۶
اقتصادنیوز : روسیه محموله دوم جنگنده‌های میگ۲۹ خود را به ارتش سوریه تحویل داد تا این کشور در دفاع از خود بتواند از آنها استفاده کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، سفارت روسیه در دمشق روز پنجشنبه در توییتی اعلام کرد: این جنگنده‌ها در چارچوب برنامه همکاری‌های فنی - نظامی بین دو کشور به سوریه تحویل شده است و نیروی هوایی سوریه استفاده از این هواپیماها را آغاز کرده است، در این توئیت هیچ اشاره ای به تعداد هواپیماها یا قیمت آنها نشده است و به نظر میرسد روسیه در چارچوب همکاری های دفاعی امنیتی با دمشق، این هواپیماها را در اختیار ارتش سوریه قرار داده است.

‌ارتش سوریه در دوره شوروی دهها فروند جنگنده میگ۲۹ از این کشور خریداری کرده بود.

میگ۲۹ که در دوره شوروی ساخته شده است از سال ۱۹۸۶ میلادی در قسمت فروش تجهیزات نظامی روسیه قرار گرفت و از آن زمان تاکنون بارها بهسازی و به فناوری‌های نوین مجهز شده است.

این جنگنده از قدرت مانور بالایی برخوردار است و قادر است تا ارتفاع ۲۷ هزار و ۴۵۰ متری پرواز کند.

کارخانه هواپیماسازی میگ روسیه تاکنون بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ فروند جنگنده میگ تولید کرده است.

گفتنی است، این هواپیماها تنها چند روز پس از آن در اختیار سوریه قرار گرفته است که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه از وزیران امور خارجه و دفاع این کشور خواست هر چه زودتر برای گسترش پایگاه‌های نظامی این کشور در سوریه با دمشق وارد مذاکره شوند.

نیروی هوایی روسیه پس از توافقی با دولت قانونی سوریه در سال 2015، اجازه یافت در آسمان سوریه برعلیه تروریست‌ها دست به اقدامات نظامی بزند.

براساس این توافق‌نامه گروه هوایی نیروهای مسلح روسیه اجازه یافت به طور نامحدود در قلمرو سوریه در پایگاه هوایی حمیمم حضور داشته باشد.

در سال ۲۰۱۷ نیز روسیه و سوریه توافق نامه‌ای را امضا کردند که طبق آن، ۱۱ کشتی هسته‌ای روسیه اجازه یافتند در بندر "طرطوس" مستقر شوند.

توافق‌نامه روسیه و سوریه ۴۹ سال اعتبار دارد و ۲۵ سال نیز قابل تمدید است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید