ضرر عینک‌های آفتابی غیراستاندارد

کدخبر: ۳۴۱۰۰۳
​اقتصاد نیوز:استفاده از عینک‌های آفتابی غیراستاندارد می تواند سبب بروز عوارض چشمی شود.
ضرر عینک‌های آفتابی غیراستاندارد

به گزارش اقتصاد نیوز، سعید یادگاری، متخصص چشم، با توجه به شروع فصل گرما و طولانی شدن روز، همچنین تابش بیشتر نور آفتاب به باشگاه خبرنگاران گفت:« اشعه ماورابنفش به سطح زمین بیشتر می‌تابد و می‌تواند آسیب شدیدی به پوست و چشم وارد کند.»

او افزود: این آسیب شامل افزایش احتمال آب مروارید، تضعیف لایه‌های شبکیه، آسیب به سطح ملتحمه و افزایش خشکی چشم، ضایعات سرطانی پلک وسطح چشم که البته می‌توانند در افراد متغیر باشند؛ بنابراین استفاده از عینک آفتابی استاندارد می‌تواند این خطرات را به طور چشمگیر کاهش دهد.

این متخصص تاکید کرد: عینک آفتابی باعث می‌شود مردمک چشم باز شود و اگر استاندارد نباشد و نتواند UV را جذب کند، تمام اشعه‌های مضر به داخل چشم نفوذ می‌کنند.

یادگاری بیان کرد: بیشتر عینک‌های آفتابی ارزان‌قیمت که معمولا در فروشگاه‌های غیرمعتبر و یا در خیابان‌ها فروخته می‌شوند، به علت عدم جذب اشعه فرابنفش تأثیرات بسیار منفی روی چشم‌ها می‌گذارند. اگر می‌خواهید مطمئن شوید عینکی که دارید به میزان کافی مانع از ورود نور می‌شود یا خیر، در مقابل آینه بایستید و چشم‌های خود را از پشت عینک مشاهده کنید. اگر توانستید چشم‌هایتان را از پشت عینک ببینید، باید به دنبال یک عینک تیره‌تر باشید. البته توانایی عینک برای جلوگیری از ورود اشعه فرابنفش تنها به میزان تیره بودن یا رنگ عینک ارتباطی ندارد.

او گفت: اگرعینک آفتابی بتواند نور پلاریزه را جذب کند، کیفیت دید و خستگی چشم کمتر خواهد شد. دقت کنید رنگ هر دو شیشه عینک کاملا یکسان بوده و فاقد موج و عیب و نقص باشند.

این متخصص چشم تصریح کرد: عینک‌های غیراستاندارد قادر به جذب یا انعکاس اشعه ماورا بنفش نیستند و فقط می‌توانند نور مرئی را جذب کنند. این نوع عینک‌های غیر استاندارد همچنان اشعه ماورا بنفش خورشید را از خود عبور داده و باعث آسیب به چشم و پلک می‌شوند. معمولا رنگ این نوع عینک‌ها تیره است. از طرفی به دلیل تیرگی عینک آفتابی مردمک چشم بازتر شده و اشعه مضر، بیشتر وارد چشم خواهد شد.

او در پایان گفت: عینک آفتابی باید کل فضای چشم و اطراف آن را در برگیرد. مطالعات نشان داده است اشعه ماورای بنفش از اطراف قاب عینک‌های آفتابی کوچک عبور کرده و به چشم می‌رسند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید