بهترین روش ضدعفونی لباس‌های آلوده به کرونا

کدخبر: ۳۴۱۰۲۵
اقتصاد نیوز:نحوه صحیح شستن و ضدعفونی کردن لباس‌ها در عدم ابتلا به بیماری کرونا مهم است که باید از سوی همه رعایت شود.
بهترین روش ضدعفونی لباس‌های آلوده به کرونا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، ویروس جدید کرونا که باعث کووید -۱۹ می‌شود با ویروس آنفلوانزا بسیار متفاوت است و کارشناسان هنوز در حال یادگیری اقدامات پیشگیرانه مؤثر هستند، اما دانشمندان دریافتند که ویروس کرونا همانند ویروس آنفلوانزا حساس به دما است .

تمام سطوح از جمله سطوح پارچه‌ای می‌توانند بر اثر عطسه، سرفه و ترشح قطرات تنفسی بیماران کرونایی، آلوده ‌شوند؛ بنابراین ضدعفونی لباس‌ها یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از بیماری کروناست.

طبق تحقیقات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، ویروس‌ آنفلوانزا در اثر حرارت بالاتر از ۷۵ درجه سانتیگراد کشته می‌شود. بخار، که در دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد تولید می‌شود، می‌تواند ویروس آنفلوانزا را از بین ببرد؛ مدتهاست که تمیز کردن منسوجات با مواد شوینده و آب بهترین گزینه است.

بخار از دو طریق ضد عفونی و تمیز کردن کار می‌کند. ضد عفونی کردن باعث از بین رفتن باکتری و ویروس‌ می‌شود، در حالی که تمیز کردن باعث از بین بردن کثیفی است. اولین مورد از طریق گرماست که ضد عفونی کننده است و دوم از طریق رطوبت، که عملکرد تمیز کردن را انجام می‌دهد. به همین منظور می‌توان از وسایل کاربردی از جمله اتو و یا بخار شوی استفاده کرد تا از شست شوی چندباره لباس جلوگیری کنیم و بتوانیم از لباس بصورت مدت طولانی‌تر استفاده کنیم.

براین اساس ویروس کرونا با آب ولرم و ماده شوینده از بین می‌رود. در صورتی‌که می‌خواهید نگرانی مبتلا شدن به این ویروس را از خود دور کنید، لباس‌های خود را با آب داغ یا ولرم در دمای ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد بشویید و ترجیحاً در مقابل نور آفتاب خشک کنید.

بافت بسیاری از لباس‌ها با دمای بالا و آب داغ از بین می‌رود. از این رو توصیه می‌کنیم این نوع لباس‌ها را با آب ولرم بشویید و حتما از مواد شوینده نیز استفاده کنید. در صورتی که ماده شوینده قوی به بافت لباس‌تان آسیب می‌رساند، از ماده شوینده ملایم استفاده کنید.

همچنین کارشناسان توصیه می‌کنند حتماً در دمای ۶۰ تا ۹۰ درجه سانتی‌گراد، لباس‌ها و ملحفه‌های آلوده فرد بیمار شست‌وشو شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید