600 نیروی درمانی آمریکا در بحران کرونا کشته شدند

کدخبر: ۳۴۱۱۲۳
اقتصادنیوز؛ روزنامه «گاردین» در گزارشی اختصاصی از مرگ دست‌کم 600 نفر از کادر درمانی آمریکا شامل پزشکان و پرستاران و همچنین کارکنان دیگر در خط مقدم مبارزه با کرونا خبر داد.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، بر اساس یافته‌های پروژه‌ای با نام «از دست رفته در خط مقدم» که توسط روزنامه انگلیسی «گاردین» و اخبار سلامت کایزر (KHN) انجام شده، حدود ۶۰۰ نفر از کادر درمانی آمریکا هنگام درمان بیماران مبتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

این آمار، پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان و همچنین کارکنان دیگر مراکز درمانی مانند نگهبانان، کارکنان مراکز مراقبتی و غیره را که در دوران همه‌گیری جان خود را برای مراقبت از دیگران به خطر انداختند، شامل می‌شود. این پروژه تاکنون نام و آگهی فوت بیش از ۱۰۰ نفر از این افراد را منتشر کرده است.

بنابر این گزارش، اغلب کسانی که نام آن‌ها ثبت شده، جزو اقلیت‌های رنگین‌پوست عمدتاً آفریقایی-آمریکایی و یا از بومیان آسیا/اقیانوس آرام بوده‌اند.

به گزارش گاردین، به جز این مورد، هیچ گزارش جامع دیگری از آمار مرگ‌ومیر کارکنان درمانی آمریکا وجود ندارد. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا تعداد ۳۶۸ فوتی را در میان کارکنان درمان این کشور به ثبت رسانده، اما اعلام کرده این آمار کمتر از آمار واقعی است و همچنین هویت قربانیان را منتشر نکرده است.

علاوه بر آمار قربانیان، این پروژه همچنین درباره چالش‌هایی که کارکنان بخش بهداشت در دوره همه‌گیری با آن‌ها دست و پنجه نرم کرده‌اند، اطلاع‌رسانی می‌کند. بنابر یافته‌ها، بسیاری از آن‌ها ناچار شدند به دلیل کمبود تجهیزات، از هر ماسک بارها استفاده کنند یا از کیسه زباله به عنوان محافظ استفاده کرده‌اند. همچنین در بسیاری از موارد کارفرمایان در مقابل مرگ کارکنان خود سکوت کرده یا منکر ابتلای آن‌ها هنگام کار شده‌اند.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع قربانیان کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۱۰۹ هزار و ۱۳۲ نفر رسید. این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در بازه زمانی مذکور، مجموع مبتلایان به ویروس «کووید-۱۹» در آمریکا به یک میلیون و ۸۹۷ هزار و ۳۸۰ نفر رسیده است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را یک میلیون و ۹۶۵ هزار و ۷۰۸ نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور، ۱۱۱ هزار و ۳۹۰ نفر گزارش کرده است. ایالت نیویورک همچنان با ۳۹۶ هزار و ۶۹۹ مورد ابتلا و ۳۰ هزار و ۳۷۲ مورد فوتی، کانون بیماری همگی کرونا در آمریکا محسوب می‌شود.

طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم ۶ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۸۸ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان ۳۹۴ هزار و ۸۷۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند و دو میلیون و ۷۴۶ هزار و ۱۹۲ نفر نیز بهبودی یافته‌اند. ایالات متحده آمریکا همچنان بیشترین آمار و ارقام مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید