یک فراری رکورد حراجی آنلاین خودروها را شکست!

کدخبر: ۳۴۱۱۹۵
​اقتصاد نیوز:برای خودرویی که از نزدیک ندیده‌اید حاضرید چقدر بپردازید؟ قطعاً پاسخ‌های متفاوتی را خواهید شنید اما یک کلکسیونر شجاع مبلغ 2,640,000 دلار را صرف خرید یک دستگاه فراری انزو 2003 در یک حراجی آنلاین کرده است.
یک فراری  رکورد حراجی آنلاین خودروها را شکست!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از پدال، این سوپرکار زیبای ایتالیایی که یکی از 400 دستگاه تولیدی بوده در فضای مجازی به فروش رسیده زیرا شیوع ویروس کرونا باعث شده خبری از حراجی فیزیکی نباشد. این حراجی را RMSothebys به عنوان بخشی از مراسم پیش به سوی تابستان خود برگزار کرده است.

تخمین رسمی مبلغ فروش این خودرو بین 2.6 تا 2.9 میلیون دلار بوده اما موضوع مهم در این وسط چیست؟ البته که بحث ما قیمت خودرو نیست بلکه رکوردی است که انزو توانسته ثبت کند و آن‌هم گران‌ترین خودروی فروخته شده در یک حراجی آنلاین می‌باشد. رکورد قبلی در دست یکی دیگر از محصولات فراری یعنی 288 GTO 1985 بوده که چند روز پیش با مبلغ 2,310,000 دلار به فروش رفته بود.

این انزو تنها 2012 کیلومتر کار کرده و درست همان وضعیتی را دارد که 17 سال پیش موقع ترک کارخانه داشته است. علیرغم اینکه زمان زیادی از تولید این خودرو گذشته اما شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت حدود 3 ثانیه و حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعتی خبر از سوپرکاری فوق‌العاده می‌دهند.

نیروگاه 12 سیلندر 6 لیتری تنفس طبیعی انزو در میانه خودرو جا خوش کرده و قدرت 651 اسب بخاری و گشتاور 657 نیوتون متری را تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی اتوماتیک شده به چرخ های عقب فرستاده می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید