مراکز درمانی قم در حالت آماده‌باش قرار گرفتند

کدخبر: ۳۴۱۲۳۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اجرای مرحله به مرحله بازگشایی‌ها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: بعد از هر مرحله از بازگشایی‌ها حداقل دو هفته فاصله زمانی جهت بررسی افزایش شیوع بیماری در نظر گرفته می شود که با توجه به این امر و همچنین افزایش ورود زایران به قم، مراکز درمانی این استان در حالت آماده باش قرار دارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر در پنجاه و یکمین جلسه ستاد پیشگیری، مبارزه و درمان کرونا بر ضرورت رعایت الزام های فاصله‌گذاری توسط مردم تاکید کرد و یادآور شد: در حال حاضر مرکز بهداشت قم در خط مقدم مبارزه با  است و نقاط پرخطر استان نیز به خوبی از سوی این مرکز مورد نظارت و پایش قرار می‌گیرد.

قدیر با تاکید مجدد بر رعایت شیوه‌نامه‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر اولویت اصلی وزارت بهداشت، غربالگری و نظارت بر افراد با بیماری زمینه‌ای و افراد با سن بالا است چون احتمال ابتلای این دو دسته بیشتر است.

رییس علوم پزشکی قم افزود: البته لازم است ضمن آگاه‌سازی مردم از خطر بیماری کووید 19، با شایعه و اضطراب در سطح جامعه نیز برخورد شود تا مردم دچار وسواس فکری نشوند.

قدیر با بیان این نکته که کنترل‌ها و نمونه‌گیری‌های لازم در سطح استان به خوبی در حال انجام است خاطرنشان کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قم در ایام شیوع ویروس کرونا سعی کرده است آمار درست و واقعی را ارائه نماید تا تعیین وضعیت استان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطابق این آمارها به درستی صورت ‌گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید