چگونه عمر باتری آیفون را افزایش دهیم؟

کدخبر: ۳۴۱۲۴۲
اقتصاد نیوز:سلامت باتری در آیفون – Battery Health چیست؟ بعد از آشنایی با این قابلیت آی او اس، به بررسی نکاتی برای افزایش عمر باتری آیفون خواهیم پرداخت.
چگونه عمر باتری آیفون را افزایش دهیم؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از گجت نیوز، از زمانی که اپل قابلیت Battery Health آی او اس را به آیفون و آیپد آورد، بسیاری از افراد همیشه در حال بررسی اعداد و ارقام آن هستند و از اینکه درصد آن به آرامی در حال کم شدن است، نگرانند. ما در این مقاله توضیح خواهیم داد که چرا نباید خیلی در این مورد نگران باشید. علاوه بر این راه‌کارهایی را  در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با مراقبت بهتر از باتری آیفون خود، بتوانید به طول عمر آن بی‌افزایید.

مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که باتری‌های لیتیوم یونی به کار رفته در گوشی‌های هوشمند مدرن، به مرور زمان فرسوده می‌شوند. بنابراین حفظ سلامت ۱۰۰ درصدی باتری برای همیشه امکان‌ناپذیر است. اما نگران نباشید، با درصدهایی پایین‌تر از این هم آیفون شما می‌تواند بالاترین حد عملکرد خودش را ارائه کند. با رعایت نکاتی که در ادامه به آن می‌پردازیم، می‌تواند اطمینان حاصل کنید که باتری آیفون شما برای مدت طولانی از سلامت مناسبی برخوردار خواهد بود.

Battery Health چیست و چگونه آن را بررسی کنیم؟

بیایید از پایه شروع کنیم. قابلیت سلامت باتری با آی او اس ۱۱.۳ در سال ۲۰۱۸ معرفی شد که به کاربران اجازه می‌دهد سلامت و ظرفیت باتری گوشی خود را از این طریق بررسی کنند. در صفحه‌ی مربوط به سلامت باتری در آیفون شما می‌توانید اطلاعاتی از چگونگی مصرف و یا وضعیت باتری مطلع شوید.

در صفحه‌ی تنظیمات گوشی خود به بخش Battery بروید، سپس وارد بخش Battery Health شوید. در اینجا گزینه‌ای به نام Maximum Capacity وجود دارد که حداکثر میزان نگهداری شارژ توسط باتری را نشان می‌دهد.

بخش Peak Performance Capability به شما اطلاع می‌دهد که آیا باتری می‌تواند زیر فعالیت‌های سنگین از جمله گیمینگ، انرژی لازم را تأمین کند یا خیر. اگر سلامت باتری در آیفون شما به زیر نقطه‌ای برسد که نتواند حداکثر عملکرد خود را حفظ کند، در اینجا هشداری به شما داده خواهد شد.

گزینه‌ی Optimized Battery Charging چیست؟

اگر گوشی‌تان را به شارژ می‌زنید و در طول شب آن را رها می‌کنید، این گزینه‌ی سودمندی برای شما خواهد بود. این ویژگی خودش را با الگوی شارژ شما تطبیق می‌دهد و شارژ را در ۸۰ درصد متوقف می‌کند. این باعث می‌شود وقتی قصد اول صبح از جایتان بلند شوید، باتری شما به شارژ کامل رسیده باشد. این طول عمر باتری را افزایش می‌دهد. در واقع هرچه زمان کمتری بری شارژ کامل طی شود، باتری در مدت طولانی‌تری سالم می‌ماند.

Optimized Battery Charging به صورت پیشفرض فعال است و در مواقع لزوم، به طور خودکار فعالیت می‌کند. در اغلب موارد نیازی به خاموش کردن این ویژگی نیست، مگر اینکه مطمئن باشید در نیمه شب به شارژ کامل گوشی‌تان نیاز دارید و نمی‌خواهید این روند تا صبح طول بکشد.

چگونه مراقب سلامت باتری در آیفون باشیم؟

حال ما در اینجا با نکات مفید به شما کمک خواهیم کرد تا درصد بیشتری از ظرفیت باتری و سلامت آن را حفظ کنید. در نظر داشته باشید که در نهایت هر آیفونی زمانی به تعویض باتری نیاز خواهد داشت. همچنین با این روش‌ها شما نمی‌توانید ظرفیت باتری خود را افزایش دهید.

از داغ شدن بیش از حد گوشی بپرهیزید

اپل در وب‌سایت خود اعلام کرده است که باتری آیفون‌ها و به طور کلی خود آیفون‌ها در دمای ۱۶ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد می‌توانند مطلوب‌ترین عملکرد را ارائه کنند. محدوده‌ای که به طور کلی آیفون‌ها در آن احساس راحتی دارند نیز ۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد است. صرف نظر از این که گوشی در حال شارژ است، از آن استفاده می‌کنید یا حتی بلااستفاده روی میز قرار دارد، دمای بالاتر از ۳۵ درجه سانتی‌گراد برای سلامت باتری آیفون شما خطرناک است.

بنابراین وقتی لب ساحل مشغول خوردن یک نوشیدنی خنک هستید، گوشی‌تان را در زیر آفتاب رها نکنید. برخی از قاب‌های گوشی هم به افزایش دمای گوشی می‌انجامند. اگر می‌بینید گوشی شما در هنگام شارژ بیش از حد شارژ می‌شود، آن را از قاب خارج کنید. همچنین به هیچ عنوان وقتی آیفون شما در حال شارژ شدن است، از آن استفاده نکنید.

از شارژرهای بی‌سیم یا شارژرهای پرسرعت استفاده نکنید

سعی کنید خیلی کم از شارژرهای بی‌سیم استفاده کنید. آن‌ها به دلیل گرمای زیادی که تولید می‌کنند، می‌توانند برای سلامت باتری آیفون شما مضر باشند. البته استفاده‌ی غیر دائمی از شارژرهای بی‌سیم بدون مشکل است. همچنین خوشبختانه شارژرهای بی‌سیم جدیدی با بهره‌گیری از فن عرضه شده‌اند که گرما را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.

سلامت باتری در آیفون

همین قضیه در مورد شارژرهای پرسرعت نیز صدق می‌کند. اگر مرتباً از یک شارژر پرسرعت، مانند آداپتور شارژ ۱۸ وات که در داخل جعبه‌ی گوشی آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس قرار دارد استفاده کنید، عمر باتری شما با سرعت بیشتری در مقایسه با شارژرهای کندتر، رو به زوال می‌رود. ما توصیه می‌کنیم حتماً‌ یک شارژر معمولی نیز برای گوشی خود تهیه کنید و فقط در صورت نیاز، از شارژر سریع استفاده کنید.شما همچنین می‌توانید گوشی‌تان را در طول شب به پورت USB کامپیوتر خود بزنید تا به آرامی تا صبح شارژ شود.

از شارژرهای اورجینال یا دارای تأییدیه MFi استفاده کنید

شما باید همیشه از شارژرهای اورجینال استفاده کنید تا گوشی شما با مشکل خاصی مواجه نشود. اپل صاحب یک نشان به نام MFi (ساخته شده برای آیفون، آیپد و آیپاد) است که می‌تواند مجوز ساخت شارژرهای اصلی برای این محصولات را اهدا کند. یک شرکت سازنده باید آزمایش‌های منطبق با خواسته‌های اپل را انجام داده و الزامات این شرکت در زمینه‌ی ایمنی و سازگاری را برآورده کند. بنابراین حتماً به سراغ خود شارژرهای اصلی اپل بروید، یا حداقل از شارژرهایی استفاده کنید که روی آن‌ها گواهی MFi درج شده است.

چگونه عمر باتری آیفون را افزایش دهیم؟

باتری‌های لیتیوم یونی با هر چرخه‌ی شارژ-دیس‌شارژ، مقداری از ظرفیت خود را از دتس می‌دهند. بنابراین شما باتری آیفونتان را با کاهش به شارژ زدن آن می‌توانید افزایش دهید. در اینجا نکاتی را می‌توانید ببینید که باعث افزایش عمر باتری آیفون شما خواهند شد.

مطمئن شوید آیفون شما به آخرین نسخه‌ی نرم افزاری به‌روزرسانی شده است.

در زمان لزوم از حالت Low Power استفاده کنید.

اگر می‌خواهید باتری شارژ با سرعت کمتری تخلیه شود، روشنایی صفحه را بکاهید.

بلوتوث و سرویس‌های مبتنی بر موقعیت مکانی را غیرفعال کنید. برای این کار به مسیر Settings > Privacy > Location بروید.

قابلیت Background App Refresh را برای اپلیکیشن‌هایی که نیازی به آن ندارند، غیرفعال کنید. برای این کار به مسیر Settings > General > Background App Refresh بروید.

برای سیستم عامل و اپلیکیشن‌های سازگار، از حالت تیره استفاده کنید.

بررسی کنید که کدام اپلیکیشن‌ها بیشتر از باتری استفاده می‌کنند و سپس در مصرف از آن‌ها تغییراتی را انجام دهید.

مطمئن شوید که آیفون شما از قابلیت Optimized Battery Charging اپل بهره می‌برد.

وقتی با گوشی خود کاری ندارید، آن را تا ۵۰ درصد شارژ کنید و سپس خاموش کنید.

تلفن‌ها ساخته شده‌اند که به ما خدمت کنند، نه اینکه ما به آن‌ها خدمت کنیم. هرچند سلامت باتری در آیفون مهم است، با این حال به خاطر داشته باشید که زمانی فرا می‌رسد شما نیازمند تعویض آیفون خود و خرید یک گوشی جدیدتر شوید. Battery Health مهم است، اما اجازه ندهید لذت داشتن یک آیفون را از شما بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید