اعلام برنامه و زمانبندی تولید واکسن کرونا در ژاپن؛ پرده‌برداری ازهدف اصلی چشم‌بادامی‌ها!

کدخبر: ۳۴۱۲۶۸
اقتصادنیوز: وزیر بهداشت ژاپن در روز جمعه اعلام کرد که ژاپن قصد دارد واکسن های ویروس کرونا را تا ژوئن سال 2021 مورد استفاده قرار دهد. این کشور در تلاش است برای میزبانی المپیک که با یک سال تعویق در سال 2021 برگزار خواهد شد کاملا آماده باشد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از  رویترز داروسازها در سراسر جهان تلاش می کنند به درمان یا واکسن ویروس کرونا دست یابند. تاکنون حدود 400 هزار نفر براساس ابتلا به ویروس کرونا در سرتاسر جهان جان باخته اند. کاتسونوبو کاتو ، وزیر بهداشت ژاپن درباره این طرح  به خبرنگاران گفت: «ما به موازات تسریع توسعه واکسن، از امکانات تولید حمایت خواهیم کرد».

دولت ژاپن برای تولید و توزیع واکسن 146 میلیارد ین (معادل 1.34 میلیارد دلار) اختصاص داده است. این دومین بودجه ی اضافی دولت است که ماه پیش توسط کابینه ی شینزو آبه به تصویب رسیده است. شرکت های داروسازی ژاپنی شایونوگی و آنژ مسئولیت تولید واکسن کرونا را بر عهده دارند.

همچنین آمریکا نیز در نظر دارد تا پایان سال میلادی آزمایش های گسترده ای را با همکاری داوطلبانه 100 تا 150 هزار نفر انجام دهد. این آزمایش ها به منطور دستیابی به تولید یک واکسن موثر صورت می گیرند.

ژاپن برخلاف امریکا و دیگر کشورها، شاهد رشد انفجاری در موارد مبتلا به ویروس نبوده است. این کشور تاکنون حدود 17 هزار مورد ابتلای تایید شده و مرگ 900 نفر را گزارش داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید