آینده بازار انرژی در دست پالایشگران چینی/ آمریکا خودش را حذف کرد

کدخبر: ۳۴۱۳۵۲
اقتصادنیوز: چین میلیون‌ها بشکه نفت‌خام با قیمت ارزان را خریده و در انبارهای استراتژیک نگهداری می‌کند. با افزایش ظرفیت پالایشی بزودی فرآورده‌های نفتی را به بازار وارد می‌کند و در کنترل قیمت نفت‌خام در بازارهای بین‌المللی ایفای نقش خواهد کرد.
آینده بازار انرژی در دست پالایشگران چینی/ آمریکا خودش را حذف کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، محمود خاقانی درباره تاثیر بحران و جنبش آزادی‌خواهی مردم آمریکا در پی کشته شدن یک سیاهپوست بر بازارهای بین‌المللی انرژی اظهار داشت: ترامپ همیشه گفته است بهترین معامله‌کننده است و پس از اینکه در ماه ژوئن سال 2017 در یک کودتای آرام زمام قدرت سیاسی و حکومتی در عربستان را بدست بین سلمان دادند در روز 29 ژوئن 2017 رسما اعلام کرد سیاست خارجی آمریکا بر اساس تسلط کامل بر بازارهای جهانی انرژی طراحی شده و اجرائی می‌شود.

وی افزود: در واقع بر همین اساس با توجه به حمایت پنهانی آمریکا از گروه‌هایی نظیر داعش شاهد بودیم و هستیم که در عراق ، سوریه، عربستان و سایر کشورهای شیخ‌نشین خلیج‌فارس برای تسلط و تصرف منابع نفت و گاز  پایگاه‌های نظامی آمریکا حضور فعال دارند. اما بطور ناگهانی کرونا همه کاسه و کوزه‌ها را بهم زد. نه تنها تسلطی که دولت ترامپ توقع داشت بر بازار انرژی جهانی داشته باشد مورد سوال قرار گرفته اکنون در داخل آمریکا با بحران اعتراضات عدالت‌خواهی مردم هم دست به گریبان شده است.

این کارشناس حوزه بین‌الملل تصریح کرد: آنچه مهم است و باید پذیرفت این واقعیت است که پرده‌ها کنار رفته و باطن نظام و ساختار سیاسی و اقتصادی آمریکا هویدا شده است. خوب باید دقت کرد که نظام سرمایه‌داری که مدعی برتری بر نظام‌های متکی برای اجتماعی‌نگری نظیر چین هستند، در شرایط متفاوتی با زمانی که شوروی سابق در جهان مطرح بود، قرار گرفته‌اند و در حال حاضر می‌بینیم که چین با برنامه‌ریزی دقیقی توانسته است سیاست بی‌سر و صدا و خوبی برای انرژی پیاده کند. میلیون‌ها بشکه نفت‌خام با قیمت ارزان را خریده و در انبارهای استراتژیک نگهداری می‌کند. با افزایش ظرفیت پالایشی بزودی فرآورده‌های نفتی را به بازار  وارد می‌کند و در کنترل قیمت نفت‌خام در بازارهای بین‌المللی ایفای نقش خواهد کرد.

وی یادآور شد: قیمت‌هائی که درحال حاضر در بازار شاهد آن هستیم و با دست‌کاری در بازارهای سرمایه غرب در رقم‌های فعلی بالا و پائین می‌شوند، قیمت‌های واقعی بازار نیستند. بنابراین، با کاهش نقش بین‌المللی دلار آمریکا به ویژه پس از معامله‌ای که بین ایران و ونزوئلا انجام شد، اعتراضات در آمریکا به یک جنبش تبدیل شده و می‌ماند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید