ژاپن از بیانیه انتقادی آمریکا و انگلیس علیه چین حمایت نکرد

کدخبر: ۳۴۱۳۸۶
اقتصادنیوز؛ خبرگزاری «کیودو» گزارش داد، ژاپن که به دنبال بهبود روابط با چین است، از پیوستن به موضع مداخله‌جویانه آمریکا و انگلیس علیه پکن در ارتباط با قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ خوددرای کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ خبرگزاری «کیودو» ژاپن به نقل از منابع مطلع خبر داد توکیو از پیوستن به کشورهایی که منتقد چین به دلیل اعمال قانون امنیت ملی در ارتباط با هنگ‌کنگ هستند، امتناع کرده است.

به گزارش کیودو، ژاپن تصمیم گرفته بیانیه انتقادی مشترک این کشورها شامل آمریکا و بریتانیا را در ارتباط با قانون مذکور امضا نکند، زیرا توکیو به دنبال بهبود روابط با پکن است.

روزنامه «استریتس تایمز» گزارش داد ژاپن می‌کوشد در آستانه سفر برنامه‌ریزی شده «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین به توکیو از ایجاد تنش با پکن خودداری کند، گرچه عدم تمایل این کشور در پیوستن به واشنگتن و لندن در انتقاد از چین، آمریکا و کشورهای اروپایی را ناامید خواهد کرد.

مجمع خلق چین اخیراً قطعنامه امنیت ملی هنگ‌‌کنگ را با هدف تقویت امنیت این منطقه به تصویب درآورد که طبق آن، کمیته کنگره خلق ملی مسئولیت تدوین لایحه‌ای در خصوص امنیت هنگ‌کنگ را برعهده خواهد داشت. پکن می‌گوید هدف از مطرح کرد لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ جلوگیری از ایجاد تفرقه میان این منطقه خودمختار و سرزمین اصلی چین است.

هنگ‌کنگ که مستعمره بریتانیا بود در ژوئیه ۱۹۹۷ از بریتانا جدا و تحت حاکمیت سرزمین اصلی چین قرار گرفت. با این حال کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا همچنان در امور داخلی این منطقه تحت حاکمیت چین مداخله می‌کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید