سلاح تک تیرانداز ایران قدرتمند تر از رقیب آمریکایی ! +عکس

کدخبر: ۳۴۱۴۰۷
اقتصاد نیوز: گفته می شود اسلحه تک تیرانداز ایرانی از مدل آمریکایی خود بهتر و دقیق تر عمل می کند.
سلاح تک تیرانداز ایران قدرتمند تر از رقیب آمریکایی ! +عکس

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سلاح تک تیرانداز هویزه در سال 96 با حضور مسئولان دفاعی ایران به نمایش درآمد. سرعت دهانه آتشبار این تفنگ تک تیرانداز در حدود 830 متر بر ثانیه و طول لوله این سلاح 74 سانتی متر است. این سلاح با طول حدود 146 سانتی متر و بردی در حدود 1500 متر، وزنی بیش از 13 کیلوگرم دارد. البته این وزن بدون پایه و دوربین و با خشاب خالی محاسبه شده است. خشاب تفنگ تک تیرانداز هویزه یک خشاب با قابلیت استفاده از 5 عدد تیر مسلح می‌شود.

ویژگی مهم این اسلحه را می‌توان این دانست که بر روی بدنه سلاح، ریل نصب سامانه‌های اپتیکی تعبیه شده که این امکان را به کاربر می‌دهد تا در صورت نیاز دوربین‌های این اسلحه را بسیار ساده‌تر نصب کرده و یا نوع آن را تغییر دهد.

ایران سلاح تک تیرانداز هویزه را قدرتمند تر از رقیب آمریکاییش می داند+عکس

به طور کلی می‌توان این اسلحه را نمونه بهبود و ارتقا یافته سلاح ام 82 آمریکایی دانست که علاوه بر محبوبیت و کارایی بالا در جهان مشتریان فراوانی نیز دارد. دقت اسلحه هویزه عدد 1/5 MOA اعلام شده که این عدد در مشابه آمریکایی خود چیزی در حدود دو برابر کمتر یعنی 3 است. اگر بخواهیم دقت این اسلحه را به طور شفاف بیان کنیم اینگونه است که گلوله‌های این سلاح در فاصله 1500 متری، می‌تواند در دایره‌ای به قطر تنها 60 سانتی متر به هدف بخورد.  البته اسلحه تک تیرانداز هویزه نسبت به نمونه آمریکایی خود وزن کمتری هم دارد بطوریکه اسلحه ام 82 آمریکایی بدون پایه، دوربین و خشاب در حدود یک کیلوگرم سنگین‌تر از هویزه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید