درگیری پلیس کانادا با معترضان/ شلیک گاز اشک‌آور +فیلم

کدخبر: ۳۴۱۶۲۹
اقتصادنیوز؛ رسانه‌ها از حمله پلیس کانادا با گاز اشک آور و اسپری فلفل به معترضان ضد تبعیض نژادی در برخی شهرهای این کشور خبر دادند.
درگیری پلیس کانادا با معترضان/ شلیک گاز اشک‌آور +فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ به دنبال تجمع معترضان به تبعیض نژادی در یکی از شهرهای کانادا پلیس برای متفرق کردن مردم از گاز اشک آور و اسپری فلفل استفاده کرد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» پلیش شهر «مونترال» در کانادا روز دوشنبه به وقت تهران به سمت معترضان ضد تبعیض نژادی در این کشور گاز اشک آور پرتاب کرد. پلیس شهر مونترال به دنبال امتناع معترضان از ترک تجمع به سوی آن‌ها گاز اشک آور پرتاب کرد. در فیلم‌های به اشتراک گذاشته شده از این ماجرا معترضان پس از پرتاب گاز اشک آور در حال دور شدن از صحنه حادثه مشاهده می‌شوند. برخی فعالان اجتماعی به استفاده اسپری فلفل از سوی پلیس اشاره کردند.

روز یکشنبه نیز صدها معترض به تبعیض نژادی در این کشور در شهر «کبک» تجمع مسالمت آمیزی را برگزار کردند و خواهان توقف اقدامات خصمانه پلیس و دیگر تبعیضات نژادی علیه اقلیت مقیم این کشور شدند.

تظاهرات در شهرهای مختلف در اروپا، آمریکا و کانادا به دنبال قتل «جورج فلوید» سیاه پوست آمریکایی به دست ماموران پلیس آمریکا شکل گرفت.  شهر«مادرید» پایتخت اسپانیا نیز روز یکشنبه شاهد تظاهرات جمع کثیری از مردم مقابل سفارت آمریکا در این شهر بود. شهروندان اسپانیایی با حمل تابلوهایی که روی آن‌ها نوشته شده بود «بدون عدالت صلح وجود ندارد» همبستگی خود با هواداران گروه «بلک لایوز متر» را به نمایش گذاشتند. برخی دیگر نیز با گرفتن نمادین یکی از زانوهای خود همبستگی خود با جورج فلوید شهروند آمریکایی که با فشار زانوی مامور پلیس آمریکا به قتل رسید را به نمایش گذاشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید