آب به غیزانیه رسید، اما همه جا به نوبت

کدخبر: ۳۴۱۶۵۴
اقتصادنیوز: وعده مسئولان در رساندن آب به روستاهای بخش غیزانیه در حالی محقق شد که آب به صورت نوبت بندی به روستاها می‌رسد و گروه‌های جهادی همچنان مشغول آبرسانی به روستاها با تانکر هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، پس از اعتراض اهالی بخش غیزانیه به وضعیت آب در روستاها استاندار خوزستان و مسئولان آبفا استان وعده کردند ظرف دو هفته فاز اول طرح آبرسانی به غیزانیه را به پایان رسانده و آب را وارد خانه‌های مردم کنند.

حجم انتقال آب به غیزانیه 2.5 برابر شد

بر همین اساس، صادق حقیقی پور مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب خوزستان از اتمام گام نخست پروژه انتقال خط آبرسانی به روستاهای غیزانیه در عصر دیروز و یک هفته زودتر از موعد تعیین شده خبر داد.

وی با بیان اینکه حجم انتقال آب به غیزانیه، 2.5 برابر شده است، افزود: تا پیش از اتمام فاز نخست، به دلیل فرسوده بودن خط انتقال از ۹ هزار مترمکعب آب تولیدی در تصفیه‌خانه، کمتر از سه هزار مترمکعب آب به ایستگاه پمپاژ صفیره می‌رسید.

آب به صورت نوبت بندی است

 عبدالرحیم سنجری رئیس شورای بخش مرکزی غیزانیه در این رابطه  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: از سه روز گذشته آب  از طریق لوله‌کشی وارد خانه‌ها شده است اما آب به صورت نوبت بندی به روستاها داده می‌شود، و هر روز به صورت یک تا دو ساعت نوبت یکی از روستاها می‌شود.

وی افزود:  آبی که پمپاژ می‌شود فقط آب روستاهای بزرگی مانند غیزانیه، نزه و عوده و... را تامین می‌کند و به کل روستاهای بخش نمی‌رسد.

 

رئیس شورای بخش مرکزی غیزانیه با بیان اینکه  حدود 30 روستا از تاسیسات نزه باید آبرسانی شوند، گفت: در فاز اول قرار بود 30 روستا آبرسانی شوند در حالی که اکنون آب فقط  به 6 تا 7 روستا از دهستان مشرحات سمت کریت کمپ شامل روستاهای رحمانیه، ملگیط، و... رسیده است.

سنجری بیان کرد: در حال حاضرگروه جهادی سردار سلیمانی در روستای زرگان معمر مشغول آبرسانی به مردم با تانکر هستند، امروز بیل مکانیکی  و کمرشکن را در اختیار این گروه گذاشتیم که حفاری حوض بزرگ آب تانکر را برای استفاده احشام در آن خالی کنند.

وی با اشاره به لزوم ترمیم شکستگی لوله‌های آب در مسیر روستاهایی که آب آن‌ها  از رامشیر و رامهرمز تامین می‌شود، عنوان کرد: استاندار نیز وعده کرده بود آب مورد نیاز روستاهای زرگان معمر، سودان و... از رامشیر و رامهرمز و آب روستاهای کمچوله، عرب راشد، شهید شجیرات، شاخه کوپال، یعار، و... حدود 40 روستا از رامهرمز نیز آبگیری شوند.

روستاهای پایین آب دست آب کمتری دریافت می‌کنند

در ادامه سعید سنجری  یکی از اهالی بخش غیزانیه با بیان اینکه آب وصل شده است اما تضمینی برای استمرار این آب وجود دارد یا خیر، گفت: چهار روز گذشته آب داشتیم پس از چهار روز امروز  نوبت روستای ما شد که آب بگیریم، هر چند روز یکبار نوبت یکی از روستاهای بزرگ مثل غیزانیه، نزه، عوده، و... می‌شود.

 

وی گفت: روستاهای پایین به نسبت روستاهای بزرگ کمتر آب دریافت می‌کنند، همچنان آب در مخزن ذخیر می‌کنیم و این طور نیست که روزانه آب داشته باشیم.

این روستایی بیان کرد: پس از اعتراض اهالی غیزانیه به وضعیت آب گروه‌های جهادی روزانه با تانکر آبرسانی به روستاها را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مردم بخش غیزانیه سوم خرداد ماه امسال  در اعتراض به مشکل آب آشامیدنی این بخش و نیز اجرا نشدن طرح آبرسانی به این منطقه پرجمعیت تجمع کردند.

بخش غیزانیه در شرق اهواز و پیش از این 96 روستا داشت که بعضی از آنها به دلیل مشکلات آب خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود 80 روستا با حدود 30 هزار نفر جمعیت رسیده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید