هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به وخامت اوضاع کرونا

کدخبر: ۳۴۱۷۵۰
اقتصاد نیوز:رئیس سازمان جهانی بهداشت نسبت به سهل‌انگاری در مبارزه با کرونا هشدار داده است. به گفته او بیشتر جمعیت جهان همچنان در معرض خطر ابتلا به ویروس جدید کروناست و کاهش تدابیر احتیاطی بزرگترین خطر در مبارزه با این بیماری است.
هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به وخامت اوضاع کرونا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از رویترز، بر پایه برآوردهای سازمان جهانی بهداشت، وضعیت پاندمی کرونا در سراسر جهان رو به وخامت است. به گفته تدروس آدهانوم رئیس این سازمان که روز گذشته (۸ ژوئن/۱۹ خرداد) در یک کنفرانس مطبوعاتی ویدیویی در ژنو شرکت کرده‌بود، در حالی که وضعیت در اروپا رو به بهبود است، در مقیاس جهانی اما رو به وخامت گذاشته است. آدهانوم نسبت به سهل‌انگاری در مبارزه با این بیماری همه گیر، هشدار داد.

رئیس سازمان جهانی بهداشت تأکید می‌کند، شمار مبتلایان جدید شناسایی شده در سراسر جهان در ۹ روز گذشته، از ۱۰۰ هزار تن فراتر رفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام مسئول گفته است که با ثبت  بیش از ۱۳۶ هزار مورد تازه ابتلا در روز یکشنبه (۷ ژوئن/ ۱۸ خرداد) بیشترین رشد این بیماری در یک روز تا به امروز، به ثبت رسیده است.

آدهانوم هشدار می‌دهد، در کشورهایی که وضعیت در آنها رو به بهبود است، کاهش تدابیر احتیاطی بزرگترین خطر است. به گفته او بیشتر مردم جهان همچنان در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

آدهانوم در این کنفرانس مطبوعاتی، همچنین در رابطه با موج اعتراضات جهانی علیه نژادپرستی که با مرگ جورج فلوید، شهروند سیاهپوست آمریکایی شکل گرفته است، از حمایت سازمان جهانی بهداشت از خواست برابری و جنبش ضد نژادپرستی سخن گفت. 

او اما همزمان معترضان در سراسر جهان را به رعایت تدابیر احتیاطی چون فاصله و زدن ماسک فراخواند. 

شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در سراسر جهان تاکنون به بیش از ۷ میلیون تن رسیده و بیش از ۴۰۰ هزار تن تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. در هفته‌های گذشته به ویژه شمار تازه مبتلایان در آمریکای جنوبی به شدت افزایش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید