واشنگتن‌پست: ایران و ونزوئلا، آمریکا را تحقیر کردند

کدخبر: ۳۴۱۷۸۵
اقتصادنیوز؛ واشنگتن پست در نوشتاری به تحقیر دولت آمریکا در پی معامله انرژی میان ایران و ونزوئلا پرداخته و آن را نشانه ناکارآمدی ترامپ در ایجاد فشار حداکثری بر دو کشور دانسته است.
واشنگتن‌پست: ایران و ونزوئلا، آمریکا را تحقیر کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛ واشنگتن پست نوشت: در دوران همه گیری کووید ۱۹، دولت ترامپ پیوسته کارزارِ “فشار حداکثری” خود را علیه ایران و ونزوئلا ادامه داد؛ بر تحریم ها افزود ظاهرا با این امید که یکی از این حکومت ها یا هردویشان، زیر فشارهای ترکیبی ویروس و تنگنای اقتصادی، از هم بپاشند. با اینحال، آشکارترین پیامد این سیاست تا به امروز، این بوده که دو کشور به هم نزدیک تر شده و با نمایش ناتوانی آمریکا، موجب سرافکندگی آن شدند.
سه شنبه گذشته، پنجمین نفتکش ایرانی با گذر از مقابل کشتی های جنگی آمریکا که در کارائیب مستقرند، به ونزوئلا رسید تا تحریم هایی که آمریکا بر هر دو کشور تحمیل کرده، به چالش کشیده شود. پیش از آن، هواپیماهای ایرانی هم قطعات و تکنسین ها را به ونزوئلا رساندند تا پالایشگاههای از کارافتاده این کشور را راه اندازی کنند.
نتیجه ی این تحولات، یک پیروزی تبلیغاتی برای حکومت های دو کشوربود که هیچ نشانی از کوتاه آمدن در برابر فشارهای آمریکا یا از هم پاشیدن به دلیل ناآرامی های داخلی، بروز نمی دهند. قرار است همکاری بیشتری هم بین دو کشور انجام شود. مادورو اخیرا طارق الایسامی را که یک متحد کلیدی ایران است، به وزارت نفت گمارد. دریادار کریگ فالر Craig Fallerرییس فرماندهی جنوبی آمریکا، ماه گذشته گفت که تماس های اخیر میان ایران و ونزوئلا، همچنین نیروی قدس را هم در برگرفته است. “هدف ایران، کسب جای پا در همسایگی ماست برای مقابله با منافع آمریکا.”
مقام های آمریکایی گفته اند که آنها تدارک سامان یافته ی بنزین توسط ایران برای ونزوئلا را تحمل نمی کنند؛ با اینحال، تحکیم اتحاد میان دو کشور، نشان از سیر نزولی سیاست های ترامپ دارد که در پی جایگزینی رژیم بود اما نتوانست آن را عملی سازد یا دست کم پیامدهای ناگزیر چنین سیاستی را محدود سازد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید