واشنگتن پست خبرداد؛ افزایش احتمال حضور کاندولیزا رایس در کنار بایدن برای مقابله با ترامپ

کدخبر: ۳۴۱۸۳۶
اقتصادنیوز:روزنامه واشنگتن پست ۱۱ گزینه که شانس بیشتری برای تصدی پست معاونت رئیس جمهوری جو بایدن را دارند، معرفی کرد.
واشنگتن پست خبرداد؛ افزایش احتمال حضور کاندولیزا رایس در کنار بایدن برای مقابله با ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، تمامی این گزینه‌ها برای تصدی پست معاونت جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ از زنان و همگی دموکرات هستند. همه آنها افرادی باهوش، سخنور و با استعداد هستند. همه آنها به شدت به قانون اساسی احترام می‌گذارند و نسبت به دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا برای رهبری این کشور بسیار شایسته‌تر هستند.

اما با توجه به اعتراضات گسترده سراسری در پی مرگ جورج فلوید، مرد سیاه پوست آفریقایی- آمریکایی به دست یک افسر پلیس سفیدپوست و همکارانش، بایدن باید و به احتمال زیاد یک سیاه پوست را برای سمت معاونت ریاست جمهوری انتخاب خواهد کرد. موضوع فقط زمان نیست بلکه سیاست نیز است. اگر همان تعداد رای‌دهنده سیاه پوستی که به باراک اوباما رای داده بودند به هیلاری کلینتون رای می‌دادند، اکنون هیلاری کلینتون، رئیس جمهور بود و این کابوس طولانی با دونالد ترامپ هرگز آغاز نمی‌شد.

پنج تن از کاندیدهای معاونت ریاست جمهوری که توسط روزنامه واشنگتن پست انتخاب شده‌اند، سیاه پوست هستند. اما هر یک از آنها یک مشکل قابل توجه دارند. تنها کامالا هریس، سناتور دموکرات از ایالت کالیفورنیا دارای نام شناخته شده ملی است. بطوری که رای دهندگان وی را از طریق تبلیغات انتخاباتی قبلی به خوبی می‌شناسند، اما باقی آنها یعنی سوزان رایس، مشاور امنیت ملی سابق؛ استیسی آبرامز، نماینده سابق ایالت جورجیا؛ کیشا لنس، شهردار آتلانتا و وال دمینگز، نماینده دموکرات از ایالت فلوریدا دارای نام شناخته شده ملی نیستند.

هیچ‌یک از آنها به جز هریس شان جذبه یک معاون رئیس جمهور به ویژه فردی با یک شانس مناسب برای رئیس جمهور شدن با توجه به سن بایدن را ندارد. با این وجود، هریس با تمام استعدادها، تجارب و هوشی که دارد برای مردم حتی برای مردم دموکرات جذاب نیست.

بسیاری از افراد مستقل معتقدند که معاون جو بایدن باید آماده باشد تا فوراً جا پای رئیس جمهور بگذارد؛ چراکه بایدن در صورت پیروزی در انتخابات مسن‌ترین رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.

بهترین گزینه برای معاونت بایدن، کاندولیزا رایس است. وی به عنوان یک زن سیاه پوست می‌تواند به اتحاد و همبستگی در بین مردم آمریکا کمک کند.

کاندولیزا رایس به عنوان وزیر امور خارجه در دوران ریاست جمهوری جورج بوش و پیش از آن به عنوان مشاور امنیت ملی خدمت کرده است. وی یک جمهوری‌خواه است، اما ایدئولوگ نیست. انتخاب وی گامی برای اتحاد و همبستگی خواهد بود و دونالد ترامپ را نه تنها از کسب بسیاری از آرای قشر متوسط بلکه از کسب میلیون‌ها رای افراد جناح راست محروم می‌کند.

بسیاری از مردم باور دارند که کاندولیزا رایس در صورت لزوم می‌تواند کشور را اداره کند. این باور تنها از شناخت وی از مسائل خارجی نشأت نمی‌گیرد، بلکه برخاسته از تجارب ژرف وی از موضوعات مربوط به امنیت ملی و روابط نزدیکش با رهبران ارشد کنونی و سابق جهان است. این باور همچنین به خاطر تجارب وی در خارج از دولت است.

کاندولیزا رایس به صورت موفق یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نهادهای آموزشی آمریکا یعنی دانشگاه استنفورد را به عنوان رئیس این دانشگاه اداره کرده است. بر خلاف بسیاری از مدعیان معاونت جو بایدن، کاندولیزا رایس شأن، جذبه و جدیت لازم را برای بدست گرفتن زمام امور کشور به عنوان رئیس جمهور در مواقع بحرانی در آمریکا دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید