در اولین مذاکره قالیباف و روحانی چه گذشت/آیا برای یک جدایی توافق شد؟

کدخبر: ۳۴۱۹۱۹
شنیده‌ها حاکی از این است که تفکیک وزارت صمت و احیای وزارت بازرگانی با مذاکره اخیر رئیس جمهور و رئیس مجلس مجددا به جریان افتاده است.
در اولین مذاکره قالیباف و روحانی چه گذشت/آیا برای یک جدایی توافق شد؟
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از «بیرونیت»، بازطراحی ساختار سه وزارتخانه و احیای وزارت «بازرگانی» اگرچه موضوع جدیدی نیست اما به نظر می‌رسد رئیس جمهور همچنان اصرار به جدایی بخش بازرگانی از بخش صنعت دارد و قصد دارد امور مربوط به تجارت داخلی و خارجی را در وزارتخانه‌ای مجزا ساماندهی کند. تصمیمی که موافقان و مخالفان بسیاری دارد. 
 
با توجه به اینکه پیش از این ها در مقاطع مختلفی دولت پیشنهاد تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت را مطرح کرده بود و لایحه آن در مجلس رد شده بود، شنیده‌ها حاکی از آن است که رایزنی روحانی و قالیباف برای احیای وزارت بازرگانی قوت گرفته و فعلا وزیری برای وزارت صمت انتخاب نخواهد شد.
 
اگرچه هنوز جزئیاتی از این تصمیم منتشر نشده اما آنگونه که بیرونیت کسب اطلاع کرده، پس از احیای وزارت بازرگانی حسین مدرس‌خیابانی سرپرست وزارت صمت به عنوان وزیر بازرگانی معرفی خواهد شد و روحانی برای سکانداری وزارت صنعت و معدن چند گزینه مد نظر قرار دارد. حال باید دید مجلس یازدهم حکم جدایی صنعت از تجارت را صادر می‌کند؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید