حاشیه‌های بررسی اعتبارنامه نماینده اصلاح طلب/ کیفم را برمی دارم از مجلس می روم

کدخبر: ۳۴۱۹۲۷
اقتصادنیوز:با رای مجلس، اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون به کمیسیون تحقیق ارجاع شد.
حاشیه‌های بررسی اعتبارنامه نماینده اصلاح طلب/ کیفم را برمی دارم از مجلس می روم

به گزارش اقتصادنیوز ، جلسه بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران در صحن علنی مجلس برگزار شد و در نهایت با تصمیم مجلسی ها برای بررسی بیشتر به کمیسیون تحقیق ارجاع داد شد.

محمدباقر قالیباف در زمان بررسی اعتبارنامه گفت: بر اساس ماده ۱۹۴ آیین نامه مجلس، اعتبارنامه تاجگردون  منتخب گچساران به کمیسیون تحقیق ارجاع شد تا ادامه رسیدگی در این کمیسیون صورت گیرد.

غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 21 خرداد) در صحن علنی و بعد از قرائت گزارش شعبه 12 بررسی اعتبارنامه‌های منتخبان مجلس خطاب به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس اظهار داشت: در انصاف و عدالت شما و هیأت رئیسه شکی ندارم ولی تذکراتی هم دارم.

وی افزود: انتظار داشتم که قبل از رأی‌گیری عنایتی داشته باشید اما اراده شما به رأ‌ی گذاشتن اخطار بود که این موضوع برخلاف اظهارنظر سخنگوی هیأت رئیسه بوده است اما تا امروز توکل به خدا کردم و حرفی نزدم.

وی افزود: برخلاف قوانین و آئین نامه شعبه و با گذشت تمامی زمان‌ها نایب رئیس مجلس نامه‌ای را به شورای نگهبان نوشته و در شعبه علیرغم آنکه قانون و آئین‌نامه اجازه نمی‌داد بر اساس آن عمل شد اما مشخص نیست بر اساس چه چیزی امروز شما رویکرد دیگری دارید.

منتخب گچساران در مجلس گفت: تاجگردون مظلومانه در مجلس بود، من داعیه بر ماندن و اصراری بر آن ندارم و کیفم را برمی‌دارم و از مجلس می‌روم اما شما هستید در دادگاه قیامت و آخرت قرار دارید.

وی گفت: از آنجا که اسم من گفته شد باید بگویم دنیا محل گوشه‌ای از آخرت است؛ من در هر مقام و منصبی باشم باید پاسخگوی هر احد و ناسی باشم و حتما در شعبه رسیدگی هم حضور پیدا خواهم کرد.

وی خطاب به قالیباف گفت: شما وظیفه دارید قانون و آئین‌نامه را رعایت کنید.

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تاجگرو ن گفت: من و هیأت رئیسه قسم یاد کرده‌ایم ضمن اینکه از شما هم می‌خواهم آئین‌نامه و قانون اساسی را رعایت کنید.

وی گفت: وقتی اخطار قانون اساسی وجود دارد ما این اخطار را به رأی نمایندگان گذاشتیم که این موضوع دقیقا مُرّ آئین‌نامه است.

وی افزود:‌شورای نگهبان شما را تأیید کرده است ضمن اینکه در شعبه هم بحث اعتبارنامه شما مطرح شده است در آئین‌نامه هم  عنوان شده که باید در مجلس اتفاق نظر باشد که این موضوع را هم به رأی مجلس گذاشته‌ایم لذا شما باید به رأی مجلس احترام بگذارید.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه اخطار قانون اساسی رأی آورد پرونده شما به کمیسیون تحقیق می‌رود و 15 روز وقت است و شما می‌توانید نظرت خود را به آنها بگویید؛ کمیسیون تحقیق یا اعتبارنامه شما را تدیید می‌کند و یا رد اما اگر این اعتبارنامه رد شد موضوع مجددا به صحن می‌آید و شما در صحن وقت دارید اظهارنظر کنید سخنگوی شعبه هم می‌تواند اظهار نظر کند.

در جلسه امروز مجلس ،سخنگوی شعبه ۱۰ گزارش تأیید اعتبارنامه کاظم دلخوش منتخب صومعه‌سرا را در صحن علنی امروز مجلس قرائت کرد و سپس چون معترضی به این اعتبارنامه وجود نداشت قالیباف تأییدیه اعتبارنامه دلخوش را اعلام کرد.

 کمال علیپور خنک‌داری سخنگوی شعبه ۱۰ در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۱ خرداد) گزارش این شعبه درباره اعتبارنامه کاظم دلخوش منتخب صومعه‌سرا را قرائت کرد.

وی افزود: روح‌الله نجابت و علیرضا زاکانی معترضین به اعتبارنامه کاظم دلخوش منتخب صومعه‌سرا بودند اما با بررسی این شعبه و با مذاکرات شفاهی با شورای نگهبان و با اکثریت آرا اعتبارنامه کاظم دلخوش در این شعبه به تأیید رسید.

پس از قرائت گزارش اعتبارنامه منتخب صومعه‌سرا توسط شعبه ۱۰، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس اظهار داشت: در رابطه با اعتبارنامه‌های معترضین که به شعبه ارجاع شده است، رسیدگی لازم در شعبه صورت گرفت و در نهایت به تأیید آن شعبه رسیده است و بر همین اساس آئین‌نامه داخلی مجلس اعتبارنامه‌های پیش از این در صحن قرائت شده و به اتفاق  آرا چون معترضی نبود به صورت اجماعی مورد تأیید قرار گرفت.

وی گفت: ‌اگر نمایندگانی به اعتبارنامه آقای دلخوش معترض هستند اظهارات خود را بیان کنند تا در نهایت ما آن را به تأیید بگذاریم.

چون معترضی نسبت به منتخب صومعه‌سرا وجود نداشت قالیباف رئیس مجلس درباره اعتبارنامه دلخوش گفت: این اعتبارنامه به تأیید مجلس شورای اسلامی رسید.

 

اعتبارنامه منتخب مردم فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میاندشت شهر، مورد تأیید قرار گرفت.

علیپور خنکداری سخنگوی شعبه 10 بررسی اعتبار نامه نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 21خرداد) قوه مقننه جوابیه شعبه دهم مجلس شورای اسلامی در رابطه با اعتراض زهره الهیان نسبت به حسین محمد صالحی دارانی منتخب حوزه فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میاندشت را به شرح زیر قرائت کرد:

بسمه تعالی

هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی

با بازگشت به نامه شماره 12449/12 مورخ 19/3/99 ملزم به جوابیه مکتوب شورای نگهبان در خصوص اعتبارنامه حسین محمدصالحی دارانی از حوزه انتخابیهفریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میاندشت مورد اعتراض زهره الهیان قرار گرفته بود در جلسات متعدد با استناد به مذاکرات قبلی شفاهی با شورای نگهبان و همچنین بررسی یک مورد از موارد اعتراضی که طی مکتوبه‌ای واصله از شورای نگهبان مورد رسیدگی آن شورا قرار نگرفته بود موضوع در شعبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعتبارنامه حسین محمد صالحی دارانی با اکثریت آراء تأیید گردید.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید