رمضان شلح با عماد مغنیه و سردار سلیمانی ارتباط میدانی داشت

کدخبر: ۳۴۲۱۰۵
اقتصادنیوز: محمد عبدالله شلح برادر رمضان عبدالله شلح در گفت‌وگویی تاکید کرد که برادرش مرحله جدیدی از همکاری میان گروه‌های مقاومت و جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد عبدالله شلح، برادر رمضان عبدالله شلح - دبیرکل فقید جنبش اسلامی فلسطین - درباره رابطه رمضان شلح با محور مقاومت و نقش وی در تحکیم پایه‌های این رابطه مستمر که جهاد اسلامی را یکی از مهم‌ترین پایه‌های این محور قرار داده است، گفت: با وجود اینکه جهاد اسلامی در آغاز روابط خود با جمهوری اسلامی ایران بهای سنگینی را پرداخت کرد و در اوایل این ارتباط، جنبش جهاد اسلامی به تشیع متهم شد و آن هم در اوایل انقلاب اسلامی و در زمان امام خمینی (ره) بود، عرب‌ها و اهل تسنن انتظار چنین رابطه‌ای را نداشتند، اما نگاه جهاد اسلامی از زمان فتحی الشقاقی (بنیانگذار جنبش جهاد) و پس از آن دکتر رمضان، در طول این سال‌ها کارآمدی و لیاقت خود را ثابت کرد تا جایی که همه گروه‌های مقاومت امروز در برقراری روابط با جمهوری اسلامی ایران و به ویژه محور مقاومت در سوریه و لبنان از یکدیگر پیشی می‌گیرند.

وی در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه العالم افزود: ما در این زمینه سردمدار هستیم و به این مساله افتخار می‌کنیم؛ با وجود اینکه بهای گزافی را پرداخته‌ایم اما همه به درستی و نگاه عمیق دکتر رمضان اقرار کرده‌اند.

محمد عبدالله در بخشی از این گفت‌وگو درخصوص ارتباط میان جهاد اسلامی و حزب الله لبنان اظهار کرد: چند روز پیش بیانیه حزب‌الله و سیدحسن نصرالله دبیرکل این حزب را درباره رمضان شنیدیم. وی درباره شخصیت رمضان شلح صحبت کرد. روابطی مستحکم میان دو طرف حتی در زمان جنگ علیه لبنان وجود داشت. سیدحسن گفت که رمضان شلح، نام این جنگ را "وعده محقق" انتخاب کرد، دکتر رمضان با عماد مغنیه و حاج قاسم و نیروی قدس ارتباط میدانی داشت و وی با لباس نظامی حضور می‌یافت.

برادر مرحوم رمضان شلح خاطرنشان کرد: چند روز پیش جنبش جهاد اسلامی تصاویری را از دکتر رمضان و ابوطارق منتشر کرد که رمضان در مانورهای نظامی نیروهای رزمنده باریکه غزه در ایران حضور داشت. دکتر رمضان شخصا به نحوه آموزش این جوانان نظارت داشت، حتی ما نتیجه این آموزش‌ها و موفقیت‌آمیز بودن آن‌ها را مشاهده کردیم و همه این‌ها از تلاش‌های محور مقاومت و حزب‌الله بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید