معترضان به تبعیض نژادی سر مجسمه «کاشف آمریکا» را در بوستون قطع کردند

کدخبر: ۳۴۲۱۰۷
اقتصادنیوز: سر مجسمه «کریستف کلمب» کاشف آمریکا در شهر «بوستون» از سوی برخی معترضان به تبعیض نژادی قطع شد.
معترضان به تبعیض نژادی سر مجسمه «کاشف آمریکا» را در بوستون قطع کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،  پلیس آمریکا اعلام کرد که سر مجسمه «کریستف کلمب»  کاشف آمریکا چهارشنبه شب به وقت تهران در شهر «بوستون» پایتخت و بزرگترین شهر ایالت «ماساچوست»  از سوی معترضان به تبعیض نژادی قطع شد.

 در حالی سر مجسمه کریستف کلمب در شهر بوستون از سوی مخالفان تبعیض نژادی قطع شد که متعرضان خواستار از بین بردن مجسمه‌ها و بناهای تداعی کننده برده‌داری و استعمارگران در آمریکا هستند.

این در حالی است که مجسمه کریستف کلمب در شهرهای «ریچموند» و «ویرجیینا» نیز در روزهای گذشته آسیب دید. به دنبال کشته شدن «جورج فلوید» شهروند سیاه پوست آمریکایی از سوی ماموران پلیس شهر «میناپولیس» و تظاهرات گسترده ضد تبعیض نژادی در این کشور، اینک فشارهای بسیاری برای از بین بردن بناهای مرتبط با نژادپرستی در آمریکا در حال شکل گیری است. کریستوف کلمب به عنوان یکی از هواداران برده داری اینک مورد انتقاد بسیاری در آمریکا قرار دارد. 

 

 

استقرار این مجسمه در مرکز شهر بوستون سالهاست مانند سایر مجسمه‌های کریستف کلمب در سراسر ایالات متحده به موضوعی بحث برانگیز مبدل شده و بارها آسیب دیده است.

مخالفان تبعیض نژادی در انگلیس نیز به تازگی مجسمه یکی از افرادی که از وی به عنوان «تاجر برده» یاد می‌شود را به پایین کشیده و به رودخانه پرتاب کردند. تظاهرکنندگان در شهر «بریستول» در جنوب غربی انگلیس عصر یکشنبه به وقت تهران مجسمه معروف «slave trader» را با طناب پایین کشیده  و آن را داخل یک رودخانه انداختند. این مجسه متعلق به «ادوارد کلستون» از اعضای شرکت سلطنتی آفریقا بود که در قرن هفدهم حدود 80 هزار مرد، زن و کودک را از آفریقا به قاره آمریکا آورد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید