تصمیم‌گیری نهایی برای اضافه شدن چهار رشته جدید به المپیک پاریس در دسامبر ۲۰۲۰

کدخبر: ۳۴۲۱۱۰
اقتصادنیوز: کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد هیات اجرایی شش ماه دیگر تایید نهایی برای اضافه شدن چهار رشته جدید به المپیک ۲۰۲۴ را اعلام می‌کند.
تصمیم‌گیری نهایی برای اضافه شدن چهار رشته جدید به المپیک پاریس در دسامبر ۲۰۲۰

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جلسه هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک برگزار شدو در این جلسه اعضا برنامه به‌روزشده برای المپیک توکیو را دریافت کردند. برنامه‌ریزی مجدد برای برگزاری بازی‌ها در سال ۲۰۲۱ مورد توافق هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک قرار گرفت. این جلسه مصوبات دیگری هم داشت که به شرح زیر است: 

*تصمیم‌گیری نهایی در مورد اضافه‌شدن چهار رشته جدید به المپیک ۲۰۲۴ در شش ماه دیگر
 
فدراسیون‌های جهانی تا دسامبر ۲۰۲۰ مهلت دارند تا تغییر در برنامه‌های خود برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس را اعلام کنند. آنها باید در نظر داشته باشند که برنامه‌ها بر اساس اصولی باشد که قبلا تعیین شده است. این اصول شامل کاهش تعداد ورزشکاران شرکت کننده در المپیک به ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر ( در المپیک توکیو قرار است ۱۱ هزار ورزشکار شرکت داشته باشند.) و برابری جنسیتی در هر رویداد است.کمیته برگزاری بازی های المپیک پاریس پیشنهاد داده بود که چهار رشته ورزشی بریک دنس، موج سواری، کوهنوردی و اسکیت  به بازی های ۲۰۲۴ اضافه شود در ماه جون ۲۰۱۹ با این پیشنهاد به طور موقت موافقت شد. در جلسه هیات اجرایی که در ماه دسامبر ۲۰۲۰ برگزار می‌شود قرار است در مورد تایید نهایی این رشته‌ها تصمیم‌گیری شود.

*اهدای مجدد مدال به مدال آوران سه المپیک پس از تعیین تکلیف پرونده دوپینگ‌ها

مجددا به مدال‌آوران سه المپیک بزرگسالان و المپیک جوانان مدال و دیپلم افتخار داده شود البته پس از اینکه رای نهایی دادگاه عالی ورزش اعلام شود.

با توجه به اینکه تعدادی تست دوپینگ  در المپیک های تابستانی ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو و المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی و همچنین المپیک جوانان مثبت اعلام  شد و تعدای از ورزشکاران رد صلاحیت شدند، بنابراین نتایج جدید توسط فدراسیون های جهانی اعلام می‌شود و سپس مدال و دیپلم افتخار مجددا به مدال‌آوران اهدا خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید