ادعای جمهوری‌خواهان کنگره:

بزرگ‌ترین بسته تحریمی علیه ایران در راه است

کدخبر: ۳۴۲۱۱۵
اقتصادنیوز: جمهوری خواهان کنگره آمریکا اعلام کردند که بزرگترین بسته جامع تحریمی علیه ایران را رونمایی خواهند کرد.
بزرگ‌ترین بسته تحریمی علیه ایران در راه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، جمهوری خواهان کنگره آمریکا روز چهارشنبه خبر دادند که بسته جامع تحریمی را برای اعمال بزرگترین اقدامات تحریمی علیه ایران در تاریخ رونمایی کردند که شامل اقداماتی علیه انصارالله یمن به عنوان یک سازمان تروریستی است.

بسته مذکور شامل ۱۱۱ صفحه‌ از سوی کمیته مطالعات جمهوری خواهان در کنگره تهیه و معرفی شده است.

این طرح از سوی ۱۳ نماینده جمهوری خواه تهیه شده و هدفش افزایش تحریم‌ها علیه ایران، توقف کمک به لبنان و معرفی «جبران باسیل»، وزیر خارجه سابق لبنان در فهرست افراد تحت تحریم و پایان دادن به معافیت‌های تجاری عراق در خرید و مراودات تجاری با ایران است.

در این بسته تحریمی نام ایران به عنوان یک چالش عمده در سیاست خارجی آمریکا معرفی شده و ۲۵ دستورالعمل با هدف مقابله با ایران نیز آمده است.

از نمونه های این دستورالعمل‌ها، تلاش برای عملی کردن سازوکار ماشه (بازگشت خودکار تحریم‌های قبل از برجام علیه ایران) در برجام، تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل، دستورالعمل به وزارت خزانه داری و وزارت خارجه آمریکا برای قرار دادن نام فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران، «سردار علی حاجی زاده» در فهرست تحریمی و اعمال مجموعه کاملی از تحریم‌ها علیه همه بخش‌های زیرساختی، مالی، پتروشیمی و صنایع خودروسازی ایران است.

 

در این بسته تحریمی، همچنین شبکه مبادلات مالی ایران و اروپا موسوم اینستکس، بخش حمل و نقل ایران و بنیادها و نهادهای مرتبط با مقام معظم رهبری نیز هدف تحریم‌های پیشنهادی در نظر گرفته شده است.

همچنین تحریم علیه آنچه نیروهای نیابتی ایران در سوریه، عراق نامید شده، بخش دیگری از بسته تحریمی جمهوری خواهان کنگره آمریکا علیه ایران عنوان شده است.

مسدود کردن بودجه و منابع مالی برخی وزارت‌خانه‌های عراق که با ایران ارتباطات مالی دارند و همچنین کاهش کمک‌های مالی آمریکا به نیروهای مسلح لبنان با هدف فشار بر ایران و تلاش برای خروج کامل ایران از سوریه از دیگر اهداف این بسته پیشنهادی در کنگره آمریکا عنوان شده است.

این بسته پیشنهادی همچنین جزئیات دیگری دارد که هنوز به طور کامل اعلام نشده و هنوز برای رای گیری در مجلس نمایندگان به صورت رسمی ارائه نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید