نافرمانی جدید جان بولتون از کاخ سفید

کدخبر: ۳۴۲۱۳۱
اقتصادنیوز: وکیل جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه گفت: کتاب خاطرات موکل وی به رغم هشدار امنیتی کاخ سفید در موعد مقرر چاپ می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از واشنگتن پست، با نزدیک شدن به زمان انتشار کتاب خاطران جان بولتون، کاخ سفید مجددا در پیامی به وکیل وی هشدار داد که کتاب بولتون همچنان دارای اطلاعات طبقه‌بندی شده است و در صورت چاپ می‌تواند به تهدید امنیتی منجر شود. 

کاخ سفید بر این باور است که بولتون باید کتاب خاطرات خود که قرار است در تاریخ ۲۳ ژوئن (سوم تیرماه) منتشر کند را به دلیل اطلاعات محرمانه و طبقه‌بندی شده اصلاح کند. 

چارلز کوپر وکیل بولتون در پاسخ به تهدیدات کاخ سفید گفت: وی به طرز فاحشی از الزامات امنیت ملی پیروی کرده و انتظار میرود که کتاب طبق برنامه ریزی در ۲۳ ژوئن در دسترس عموم قرار گیرد. 

به نوشته واشنگتن پست، شرکت سیمون و شوستر ناشر کتاب خاطرات بولتون پیش از این کپی‌ها صفحات را به دیگر انتشارات کل مناطق آمریکا ارسال کرده و انان منتظر چاپ کتاب هستند. 

جولیا پرواسر معاون مدیر تبلیغات انتشارات گفت: شرکت سیمون و شوستر کاملاً از نخستین روایت بولتون برای گفتن داستان زمان خود در مدت خدمت کاخ سفید ترامپ حمایت می‌کنند. 

در سال گذشته واشنگتن پست نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا شخصاً خواستار ممانعت از انتشار کتاب خاطرات بولتون شده چراکه به گفته وی، مشاور سابق امنیت ملی «یک خائن» است. 

افراد آگاه از این مسئله به روزنامه واشنگتن‌پست گفته‌اند، رئیس‌جمهور آمریکا به‌طور مستقیم در این روند مشارکت داشته و بر این باور است که هرچه درباره امنیت ملی به جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق خود گفته، محرمانه بوده و نباید منتشر شود. 

کاخ سفید نیز سال گذشته در راستای منع انتشار کتاب بولتون اقدام کرده و در نامه‌ای نوشته بود که این کتاب شامل «حجم قابل‌توجهی از اطلاعات محرمانه» است. 

واشنگتن‌پست در گزارش خود آورده است که ترامپ به وکلای خود گفته، کتاب تازه بولتون به نام «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» نباید پیش از انتخابات ماه نوامبر منتشر شود. 

کتاب بولتون شامل ادعاهای بزرگی علیه ترامپ در زمینه اقداماتش در اوکراین و دست داشتن در توقف کمک مالی به این کشور در ازای تحقیقات علیه جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا است. 

بولتون متعهد شده که کتابش اطلاعات دست اولی را از دورانش در کاخ سفید افشا خواهد کرد اما منتقدان او را به خاطر صبر کردن تا پس از تحقیقات استیضاح برای انتشار کتابش متهم کرده‌اند. 

ترامپ همه ادعاهایی را که در کتاب بولتون مطرح‌شده تکذیب کرده و آن‌ها را «زننده و نادرست» خوانده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید