تأکید ایران و کانادا بر نهایی شدن پرونده هواپیمای اوکراینی

کدخبر: ۳۴۲۲۸۳
اقتصادنیوز : معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر امور خارجه کانادا در گفت و گوی تلفنی، بر تسریع تحقیقات درباره پرونده هواپیمای اوکراینی و نهایی شدن این پرونده به صورت شفاف و عادلانه تأکید کردند.
تأکید ایران و کانادا بر نهایی شدن پرونده هواپیمای اوکراینی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اداره‌کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محسن بهاروند و مارتا مورگان در گفت وگویی تلفنی درباره مسائل بین ۲ کشور بحث و تبادل نظر کردند.  

بر پایه این گزارش، طرفین با توجه به برقراری پروازهای بین‌المللی در آینده نزدیک (به دنبال وقفه ایجاد شده پس از شیوع ویروس کرونا) بر سرعت بخشیدن به حل و فصل مسائل مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی تأکید کردند.  

دو طرف توافق داشتند که روند انجام تحقیقات و نهایی شدن پرونده هواپیمای اوکراینی سریع، شفاف و عادلانه حل و فصل شود.  

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با توجه به تعداد زیاد ایرانیان مقیم کانادا و مشکلاتی که در زمینه دریافت خدمات کنسولی دارند و همچنین به منظور مسائل حقوقی و نیاز به ارتباط با خانواده افرادی که در سقوط هواپیما جان خود را از دست داده‌اند، از دولت کانادا خواست موانع ارائه خدمات کنسولی به شهروندان ایرانی و کانادایی را برطرف کرده و اتباع مقیم ۲ کشور قادر به دریافت این خدمات باشند؛ که طرف کانادایی بررسی این موضوع را به آینده موکول کرد.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه سال ۹۸ از فرودگاه امام (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد که ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی سپاه، در حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرده و همه سرنشیان آن جان باختند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید