نیویورک‌تایمز گزارش داد؛

اوج‌گیری بحران سلاح و خودکشی در پی شیوع کرونا در آمریکا

کدخبر: ۳۴۲۳۹۲
اقتصادنیوز| بر اساس گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» از نتایج تحقیقی جدید در هفته گذشته، خشونت‌های مسلحانه در این کشور در دوران کرونا از مرگبارتر خواهد شد.
اوج‌گیری بحران سلاح و خودکشی در پی شیوع کرونا در آمریکا

به گزارش اقتصانیوز به نقل از فارس؛ به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، هفته گذشته نتایج تحقیقی جدید، بزرگترین تحقیق تاکنون درباره ارتباط بین خودکشی و مالکیت سلاح، در مجله پزشکی «نیو انگلند» نشان داد احتمال این که کسانی که سلاح دارند بر اثر خودکشی بمیرند، ۴ برابر بیشتر از کسانی است که سلاح ندارند.

در عموم چندین داستان درباره ارتباط بین سلاح و خودکشی وجود دارد. شاید خطرناک‌ترین آن‌ها، این نظر است که کسانی که واقعاً می‌خواهند به زندگی خود پایان بدهند، راهی برای این کار پیدا خواهند کرد، بنابراین وجود یا عدم وجود سلاح برای آن‌ها تفاوتی نمی‌کند.

این در حالی است که نتایج دهه‌ها تحقیق درباره خودکشی داستان دیگری را حکایت می‌کند. اقدام به خودکشی غالباً شتاب‌زده و در اثر بحران احساسی رخ می‌دهد. بیشتر کسانی که به خودکشی دست می‌زنند و نجات می‌یابند در آینده دیگر دست به این اقدام نمی‌زنند. اما این که شانس دوباره برای زندگی پیدا کنند، خیلی زیاد به روش خودکشی آن‌ها بستگی دارد که آنهم بسته به ابزاری است که در دسترس دارند؛ سلاح گرم این شانس را کاهش می‌دهد.

این تحقیق، اطلاعات ۲۶ میلیون آمریکایی را در طول ۱۲ سال جمع‌آوری کرده است. در این تحقیق، آمار تصاحب سلاح در بین جمعیت بزرگی از مردم کالیفرنیا جمع‌آوری شد و بعد تعداد مرگ در بین کسانی که سلاح داشتند و آن‌هایی که نداشتند مورد بررسی قرار گرفت.

افزایش خودکشی در بین صاحبان سلاح ناشی از روش خودکشی آن‌ها با استفاده از سلاح گرم بود. در این تحقیق مشخص شد خودکشی در بین این افراد ۸ برابر بیشتر در بین مردان و ۳۵ برابر بیشتر در بین زنان در مقایسه با کسانی که در هر یک از این گروه‌های جنسیتی سلاح نداشتند، بوده است.

در مقابل، صاحبان سلاح نرخ خودکشی بالاتر با استفاده از روش‌های دیگر یا نرخ مرگ بالاتر به دلایل دیگر را نداشتند. این نتایج با نتایج تحقیقات جدی دیگر درباره مالکیت سلاح و خودکشی در آمریکا سازگار است.

به گزارش نیویورک تایمز، اطلاعات بهتر درباره ذخایر سلاح و تاریخچه خرید آن‌ها برای کشف تاثیرات بحران «کووید-۱۹» بر خشونت ناشی از سلاح گرم موثر است. گزارش‌های خبری و تحلیل‌ها نشان می‌دهد فروش اسلحه در دوران کرونا افزایش داشته است. تخمین این که چه تعداد از این خریدارها برای بار اول به خریدسلاح دست زده‌اند، شاید هیچ وقت مشخص نشود. به علاوه این که این افزایش خرید، کوتاه‌مدت خواهد بود و بخش کوچکی از فروش کلی سلاح را در بلندمدت شامل می‌شود. اما هیچ یک از این دلایل به این معنی نیست که نگرانی‌ها درباره افزایش خرید سلاح در دوران محدودیت‌های ناشی از کرونا بی‌مورد است. بنابر این گزارش، باید بزرگترین تاثیر بر بهداشت عمومی را به دلیل افزایش سطح خشونت در ۴۰ میلیون خانوار آمریکایی که قبل از همه‌گیری کرونا هم سلاح داشتند، انتظار داشت.

در پایان این گزارش آمده است: مردم به دلایل مختف سلاح خریداری و نگهداری می‌کنند. بررسی‌ها نشان داده علت اصلی خرید سلاح‌های کوچک، دفاع شخصی بیان شده است. این در حالی است که برخلاف حکایت‌های مختلف، هیچ تحقیق معتبری فواید امنیتی مالکیت سلاح را توسط افراد و جوامع تایید نمی‌کند. از طرف دیگر، شواهد زیاد و فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد از سلاح سوءاستفاده زیادی می‌شود که می‌تواند به صاحبان آن، اعضای خانواده آن‌ها از جمله کودکان آسیب جدی وارد کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید