«او یک قهرمان بود»

واکنش جانسون به حمله معترضان به مجسمه «وینستون چرچیل»

کدخبر: ۳۴۲۴۰۰
اقتصادنیوز؛ نخست‌وزیر انگلیس با دنباله‌روی از رئیس‌جمهور آمریکا، مدعی شد اعتراضات ضدنژادپرستی در کشورش توسط افراط‌گرایان و افراد خشونت‌طلب مصادره شده‌ است.
واکنش جانسون به حمله معترضان به مجسمه «وینستون چرچیل»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا به دنباله‌روی از همتای آمریکایی خود روز دوشنبه گفت، اعتراضات ضدنژادپرستی توسط افراط‌گرایان خشونت‌طلب مصادره شده است.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، جانسون در پیامی توئیتری مدعی شد: «مجسمه وینستون چرچیل (نخست‌وزیر بریتانیا در زمان جنگ جهانی دوم) واقع در میدان پارلمان یادبودی برای دستاوردهای او برای نجات این کشور و کل اروپا از ظلم و ستم فاشیستی و نژادپرستی است».

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه ادعاهای خود گفت: «چرند و شرم‌آور است که این اثر ملی امروزه در خطر حمله از سوی معترضان خشن قرار دارد. بله او گاهی عقایدی را عنوان می‌کرد که امروزه برای ما غیرقابل قبول بوده و هستند اما او یک قهرمان بود و کاملاً استحقاق این بنای یادبود را دارد».

مجسمه چرچیل

 این در حالی است که سخنان مشهوری از چرچیل ثبت شده‌اند که نشان‌گر تفکرات نژادپرستی او هستند. برای مثال می‌توان به توصیف وی از هندی‌ها اشاره کرد که آن‌ها را پس از آلمانی‌ها حیوان‌صفت‌ترین مردم توصیف می‌کند.

همچنین به نقل از او ذکر شده است که «واقعاً فکر نمی‌کنم سیاه پوست‌ها به‌ اندازه سفید‌پوست‌ها توانایی و کارایی داشته باشند».

شهرهای مختلف آمریکا طی دو هفته اخیر در اعتراض به قتل یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به نام «جورج فلوید» توسط نیروی پلیس، به صحنه اعتراضات گسترده ضد نژادپرستی تبدیل شده‌اند.

تصمیم ترامپ برای استفاده از نیروی نظامی، گارد ملی و ارتش جهت متوقف کردن تظاهرات ضد خشونت پلیس آمریکا علیه رنگین‌پوستان این کشور، انتقادات زیادی را متوجه وی ساخته است.

این اعتراضات رفته رفته به دیگر کشورهای جهان که شاهد تفکرات نژادپرستی در بافت جامعه خود هستند، از جمله بریتانیا نیز کشیده شده است.

جانسون به‌عنوان یکی از متحدان ترامپ قصد دارد پس از خروج کشورش از اتحادیه اروپا، روابط لندن و واشنگتن را بیش از پیش تعمیق بخشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید