نخستین استفاده از هوش مصنوعی در سینمای ایران

کدخبر: ۳۴۲۴۸۹
اقتصادنیوز: برای اولین بار برای تولید یک سریال ایرانی از هوش مصنوعی استفاده خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از کیهان علاوه‌بر سریال‌های موسی و سلمان که یکی در مرحله تولید و دیگری هنوز به تولید نرسیده است، این روزها شهریار بحرانی در تدارک سریال «ملک سلیمان» است. سریالی که پیشترها نسخه سینمایی آن در سینماها اکران شده است.

به گزارش فارس، این سریال از زمان کودکی سلیمان نبی آغاز و تا پایان حیات ایشان را در بر می‌گیرد و در خلال آن به صورت فلش‌بک موضوع ملک‌های سه گانه از زمان طالوت و داود(ع) تا پایان حیات سلیمان(ع) به تصویر کشیده می‌شود.

از ماه‌ها پیش بحرانی به همراه گروهی به سرپرستی سید مجید مطهری نژاد و متشکل از افرادی که در قصه‌های قرآنی و حدیث پژوهش‌هایی انجام می‌دهند، مشغول تحقیق و آماده‌سازی متن‌های این سریال هستند.

اما برای اولین بار برای تولید یک سریال ایرانی از هوش مصنوعی استفاده خواهد شد. «میثم احمدی» سرپرست طراحی هوش مصنوعی و جلوه‌های ویژه سریال «ملک سلیمان نبی» نیز در این باره گفت: تمامی لوکیشن‌ها و کاراکترها با استفاده از هوش مصنوعی به طور مجازی ساخته می‌شود، به گونه‌ای که کاراکترها با توجه به اطلاعاتی که شما به نرم‌افزار داده‌اید می‌توانند واکنش انجام دهند و حرکت کنند و حتی می‌تواند سخن بگوید و ابراز احساسات کند. به عبارت دیگر با استفاده از این ابزار هزینه‌ها و عوامل بسیاری که در تولید دخیل هستند کم می‌شود و همچنین هزینه ساخت لوکیشن‌های متعدد و بزرگ هم عملا حذف می‌شود و حتی ساخت لوکیشن‌هایی که به نظر ناممکن هست، ممکن می‌شود. همچنین در این سریال به جای استفاده از دکورهای عظیم و بزرگ، بنا است از جلوه‌های ویژه بصری خاص و منحصر به فردی استفاده شود.

 سریال «ملک سلیمان نبی» در ۵۰ قسمت و به کارگردانی و نویسندگی شهریار بحرانی تهیه و تولید می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید