مشاور نخست‌وزیر آمریکا خبر داد؛

عدم تمایل آمریکا به ایجاد پایگاه نظامی ثابت در عراق

کدخبر: ۳۴۲۵۹۵
اقتصادنیوز؛ «هشام داوود» مشاور ویژه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در گفتگو با یک روزنامه عربی از جزئیات مرحله اول گفتگوی راهبردی میان عراق و آمریکا پرده برداشت و بیان کرد: آمریکا مایل به ایجاد هیچ گونه پایگاه نظامی ثابتی در عراق نیست.
عدم تمایل آمریکا به ایجاد پایگاه نظامی ثابت در عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛ «هشام داوود» مشاور ویژه مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در گفتگو  با روزنامه قطری «العربی الجدید» گفت: گفتگوی راهبردی میان بغداد و واشنگتن حداقل از نظر عراق، موفقیت آمیز بوده است.

وی افزود: به غیر از اسرائیل، در مورد همکاری و تعامل با کشورهای جهان هیچ گونه وتویی از جانب عراق وجود ندارد و رابطه با کشورها ی منطقه و جهان براساس بی طرفی مثبت و منافع عراق باز است و بر این اساس همکاری میان بغداد و واشنگتن در حال انجام است.

داوود تاکید کرد: رابطه میان بغداد و واشنگتن سالهاست که متوقف نشده است اما به دلیل شرایط بین المللی که ویروس کرونا ایجاب کرده، سفر و ارتباط مستقیم بین کشورهای جهان دشوار شده است و این فقط به عراق و آمریکا محدود نمی شود و به محض اینکه این شرایط بهبود یابد، دیدارهایی در سطح بالاتر انجام خواهد شد.

این مقام عراقی با اشاره به اینکه بیشتر اظهارات و اتهاماتی که علیه گفتگوی میان بغداد و واشنگتن مطرح می شود، منصفانه نبوده و درآنها حقیقت و فحوای این گفتگو  و خواسته های دولت عراق در نظرگرفته نشده است، بیان کرد: این گفتگو  مستقیما و صراحتا به حمایت آمریکا از حاکمیت عراق ،کمک به آن در زمینه های مختلف و در محافل بین المللی، کاهش تعداد نیروهای آمریکایی براساس نیاز عراق، عدم تمایل آمریکا به ایجاد هرگونه پایگاه و حضور نظامی ثابت در کشور اشاره دارد و اینها نکات کلیدی هستند که به نفع امروز و فردای عراق است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید