آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از ۷میلیون‌و۸۰۰هزار گذشت

کدخبر: ۳۴۲۶۷۸
اقتصادنیوز: با ادامه همه گیری ویروس کرونا در جهان شمار مبتلایان از مرز هفت میلیون و هشتصدهزار گذشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، شمار مبتلایان به بیماری کووید19 در جهان به عدد7,812,133  و  تعداد کشته شدگان به430,230  تن رسیده است.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

 

کشورهای قاره آمریکا

در تازه ترین تحولات آمریکا رئیس جمهوری این کشور به تکرار ادعاهای خود درباره منشأ ویروس کرونا پرداخته است. به گزارش گاردین، دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا از ارتش این کشور به خاطر کمک به مبارزه با کووید-۱۹ قدردانی کرد؛ ویروسی که طبق ادعای او، از سرزمینی خارجی به نام چین می‌آید. ثبت روزانه حدود ۲۰ هزار مبتلای جدید در ایالات متحده آمریکا سبب شده که کارشناسان پزشکی و بهداشتی درباره موج دوم کرونا در ایالات متحده هشدار بدهند.  از طرفی وبسایت یو ای آ تودی در مطلبی در خصوص تظاهرات اخیر در شهرهای مختلف آمریکا علیه نژادپرستی می نویسد انتقال ویروس در بین معترضان می تواند بدون داشتن هیچ علائمی منتقل شود. کارشناسان خطر ابتلا را در افرادی که از ماسک استفاده نمی کنند بیشتر می دانند؛ همچنین افراد جوان تری که این بیماری را حس نمی کنند و ویروس موجب بستری آنها نمی شود موجب انتقال بیماری به والدین خود و افراد مسن خانواده می شوند.

در شبانه روز گذشته13,359  مورد ابتلای جدید و 316 مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور گزارش شده است. شمار کلی مبتلایان نیز از مرز2,130,281 عبور کرده و تعداد فوتی ها به رقم117,141 تن رسیده است.

 

از برزیل نیز خبر می رسد که  با بالاتر رفتن آمار قربانیان کرونا و پیشی گرفتن آن از انگلیس، برای فراهم کردن جا به منظور به خاک سپردن اجساد فوتی‌ها، مسئولان برزیلی به نبش قبر روی آورده‌اند. به گزارش روزنامه انگلیس «مترو»  در سائو پائولو، بزرگترین شهر برزیل اکنون به دلیل کمبود فضا، قبور کسانی که بیش از ۳ سال از فوت آن‌ها می‌گذرد، زیر و رو می‌شود و بقایای اجساد بعد از قرار گرفتن در کیسه‌های مجزا در محفظه‌های بزرگ فلزی قرار داده می‌شود. قرار است ۱۲ محفظه‌ای که برای این کار اختصاص یافته، در ۱۵ روز آینده به چندین قربستان تحویل داده شود.

در پی افزایش انتقادات از عملکرد «ژائیر بولسانورو» رئیس جمهور برزیل در مقابله با کرونا، به تازگی اعلام شد آمارهای مرتبط با این بیماری از پایگاه اینترنتی دولت برزیل حذف می‌شود. وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد از این پس تنها آمار مبتلایان و قربانیان ۲۴ ساعت گذشته منتشر می‌شود و آمار کلی اعلام نخواهد شد. بولسانورو هم در توجیه این اقدام اعلام کرد که آمار کلی تصویر کنونی را منعکس نمی‌کند.

در شبانه روز گذشته 1,162 مورد ابتلای جدید و 51 مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور گزارش شده است. شمار کلی مبتلایان نیز از مرز 831,064عبور کرده و تعداد فوتی ها به رقم 41,952تن رسیده است.

آمارها در مکزیک و شیلی نیز روند صعودی دارند. در شبانه روز گذشته در مکزیک 5,222 مورد ابتلای جدید و 504 مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا گزارش شده است. شمار کلی مبتلایان نیز از مرز عبور139,196 کرده و تعداد فوتی ها به رقم 16,448تن رسیده است.

در شیلی نیز در شبانه روز گذشته 6,509 مورد ابتلای جدید و 231 مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا  گزارش شده است. شمار کلی مبتلایان نیز از مرز167,355 عبور کرده و تعداد فوتی ها به رقم3,101 تن رسیده است.


اروپا

به گزارش وبسایت انگلیسی میرر، مطالعات متخصصان دولتی انگلیس حاکی از آن است که یک پنجم بیماران کووید-۱۹ در این کشور در زمان بستری در بخش‌های عمومی بیمارستان‌ها به این بیماری مبتلا شده‌اند. این مطالعه نشان می‌دهد در اوج شیوع کروناویروس در انگلیس، انتقال این ویروس در بیمارستان‌ها حدود ۲۲ درصد موارد در بیماران بستری شده بوده و ۱۱ درصد مرگ و میرها را شامل شده است. در شبانه روز گذشته 1,425 مورد ابتلای جدید و 181 مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور گزارش شده است. شمار کلی مبتلایان نیز از مرز 294,375 عبور کرده و تعداد فوتی ها به رقم 41,662 تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (شنبه) گزارش داد که تعداد موارد جدید عفونت ناشی از ویروس کرونا طی یک روز گذشته در این کشور 8 هزار و 706 نفر است و بدین ترتیب تعداد کل موارد آلودگی به 520 هزار و 129 نفر افزایش یافته است.

بر اساس این اطلاعات، رشد روزانه ابتلا به کرونا در روسیه 1.7 درصد بود، در حالی‌که این رقم روز گذشته 1.8 درصد بوده است. بطور مشخص طی 24 ساعت گذشته، یک هزار و 493 مورد عفونت جدید در شهر مسکو، 725 مورد در منطقه مسکو، 262 در سن پترزبورگ، 245 در منطقه سه‌وردلوفسک و 228 در منطقه وارونیژسک مشاهده شده است. در مجموع، در حال حاضر 238 هزار و 659 نفر در سراسر روسیه تحت درمان قرار دارند.

ضمن اینکه، تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در روسیه که طی یک روز گذشته از بیمارستان مرخص شده‌اند، 5 هزار و 271 نفر افزایش یافت تا تعداد کل موارد بهبود بیماری کووید-19 به 274 هزار و 641 نفر برسد.این ستاد یادآور شد که، در حال حاضر موارد بهبود بیماران تقریباً 53 درصد از کل موارد افراد آلوده به ویروس کرونا در سراسر مناطق روسیه را تشکیل می دهد.

 

آسیا

هند روز گذشته بیشترین موارد ابتلا به کرونا در یک روز را به ثبت رساند و در جایگاه چهارم جهان از نظر آمار بالای ابتلا قرار گرفت. این امر گمانه زنی‌ها در مورد بازگشت قرنطینه سراسری در این کشور چند روز پس از لغو آن را قوت بخشیده است. نارندرا مودی نخست وزیر هند اعلام کرده که در دو روز آینده با سروزیران ایالت‌های مختلف برای وضع دوباره قرنطینه گفت و گو خواهد کرد. دهلی نو با کمبود شدید تخت‌های بیمارستانی مواجه است و اکثر مراکز تعیین شده برای درمان کرونا، حاضر به پذیرش بیماران کرونایی نیستند. بیمارستان‌های خصوصی در پایتخت هند نیز با دریافت هزینه‌های گزاف تخت‌های بسیار محدود در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌دهند. این افزایش ابتلا در حالی صورت می گیرد که یکی از طولانی‌ترین و سخت گیرترین قرنطینه‌های سراسری در جهان را وضع کرده است. قرنطینه سراسری در هند از تاریخ ۲۵ ماه مارس آغاز شد و دولت این کشور تاکنون ۴ بار آن را تمدید کرده است.

در شبانه روز گذشته  11,985مورد ابتلای جدید و 315 مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور گزارش شده است. شمار کلی مبتلایان نیز از مرز321,588 عبور کرده و تعداد فوتی ها به رقم9,205 تن رسیده است.

در پاکستان نیز وزارت بهداشت آن اعلام کرده است آمار ابتلا به کرونا در این کشور به سرعت در حال افزایش است و در روزهای اخیر رکوردهای تازه‌ای از شمار مبتلایان جدید ثبت شده است. کارشناسان معتقدند روند کاهش محدودیت‌های اجتماعی که از اواخر ماه گذشته میلادی آغاز شده عامل اصلی افزایش میزان ابتلا به کرونا در این کشور است و اگر اوضاع به همین منوال پیش برود ممکن است سیستم بهداشت این کشور که در حال حاضر نیز از ضعف‌هایی رنج می‌برد سقوط کند.

در شبانه روز گذشته 6,472 مورد ابتلای جدید و 88  مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا در این کشور گزارش شده است. شمار کلی مبتلایان نیز از مرز132,405 عبور کرده و تعداد فوتی ها به رقم2,551 تن رسیده است.

در بنگلادش نیز در شبانه روز گذشته2,856  مورد ابتلای جدید و 44 مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا گزارش شده است. شمار کلی مبتلایان نیز از مرز 84,379عبور کرده و تعداد فوتی ها به رقم1,139 تن رسیده است.

در اندونزی هم در شبانه روز گذشته 1,014 مورد ابتلای جدید و 43 مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا گزارش شده است. شمار کلی مبتلایان نیز از مرز37,420 عبور کرده و تعداد فوتی ها به رقم2,091 تن رسیده است.

 

خاورمیانه

به گزارش تی آر تی، در ترکیه کاهش موارد مرگ و میر و ابتلا به این بیماری به ثبات رسید.با ثبت 14 مورد جدید مرگ و میر طی 24 ساعت اخیر، تعداد قربانیان کرونا در ترکیه به 4792 نفر رسید.در طول این مدت 45 هزار و 92 آزمایش جدید انجام شده و 1459 مورد جدید ابتلا نیز ثبت گردید.با 985 نفری که از بیمارستان مرخص شدند نیز تعداد افراد بهبود یافته به 150 هزار و 87 نفر رسید.

به گزارش روزنامه عکاظ، وزارت بهداشت عربستان به موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور طی ساعات گذشته اشاره کرد.وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد: طی  ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۳۶۶ نفر دیگر به کرونا مبتلا شده اند که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به ۱۲۳ هزار و ۳۰۸ نفر رسید که در این میان ریاض  ۱۰۸۹، جده ۵۲۷، مکه ۳۱۰ و دمام ۲۲۷ مورد جدید ابتلا به کرونا داشته اند.همچنین وزارت بهداشت سعودی از بهبودی ۱۵۱۹ نفر دیگر از چنگال کرونا خبر داد و شمار بهبود یافتگان را ۸۲ هزار و ۵۴۸ نفر دانست.

وزارت بهداشت عربستان از مرگ ۳۹ نفر دیگر در این کشور بر اثر کرونا طی 24 ساعت گذشته هم خبر داد تا شمار فوتی های ناشی از کرونا در سعودی به ۹۳۲ نفر برسد.این در حالی است که مقامات بهداشتی سعودی از وخامت حال ۱۸۴۳ کرونایی هم خبر دادند.

 وزارت بهداشت قطر از ثبت 1828 مورد جدید ابتلا به کرونا طی 24 ساعت اخیر و افزایش آمار کل مبتلایان به 78 هزار و 416 نفر خبر داد.

وزارت بهداشت امارات هم از ثبت 491 مورد جدید ابتلا و مرگ یک مبتلای دیگر خبر داده است. آمار کل مبتلایان در امارات هم به 41 هزار و 990 نفر و جان باختگان به 288 نفر رسیده است.

در ایران نیز  رئیس جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه  نگرانی درمورد بیماری کووید 19 و ویروس ناشناخته کرونا هنوز وجود دارد، اظهار داشت: مردم عزیز همچنان باید توصیه های بهداشتی را مراعات کرده و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند تا بار دیگر شاهد اوج گیری بیماری در کشور نباشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه هنوز برای این بیماری واکسن و داروی قطعی به دست نیامده است و به شرایط ایمنی دسته‌جمعی نرسیده‌ایم و وضعیت در استانها از نظر بیماری ثابت نیست، گفت: استان هرمزگان از وضعیت سفید برخوردار بود ولی در ایام عید سعید فطر و تعطیلات و به واسطه سفرها و رفت و آمدها این استان دچار مشکل شده است. لذا اگر دستورالعمل‌ها رعایت نشود، همچنان خطر وجود دارد. کشور هر چه قدر هم پیشرفته باشد، تخت، امکانات و تجهیزات پزشکی و کادر درمانی محدود است، لذا باید همه نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها همچنان همکاری داشته باشند.

 سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت نیز در تشریح آخرین آمار گفت: از دیروز تا امروز ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۱۴ مورد بستری شدند.وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۸۴ هزار و ۹۵۵ نفر رسیده است، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۷۳۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین با بیان به این که خوشبختانه تا کنون ۱۴۶ هزار و ۷۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، افزود: ۲۷۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۴۰۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 لاری در پایان افزود: استانهای هرمزگان، خوزستان، خراسان رضوی و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید