تیم ملی فوتبال آمریکا به تحریم تهدید شد

کدخبر: ۳۴۲۷۱۱
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا تهدید کرد در صورت ادامه اعتراض بازیکنان، تیم ملی فوتبال کشورش و NFL را تحریم خواهد کرد.
تیم ملی فوتبال آمریکا به تحریم تهدید شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده تهدید کرده است که اگر فدراسیون‌ها به بازیکنان اجازه دهند "بی احترامی" خود را نشان دهند و به جای ایستادن برای سرود ملی قبل از مسابقه، زانو بزنند، بازی های فوتبال NFL و ایالات متحده را تحریم خواهد کرد.

فدراسیون فوتبال ایالات متحده (USSF) در اوایل این هفته به لغو ممنوعیت خود برای زانو زدن بازیکنان در هنگام پخش سرود ملی رای داد و ادعا کرد سیاست قبلی "اشتباه و از پیام مهم زندگی سیاه‌ها اهمیت دارد ، گرفته شده است."

در ادامه ویدئویی از طرف راجر گودل، کمیسر NFL پخش شده است که در آن وی بازیکنان را تشویق می کند تا به خاطر مرگ جورج فلوید، علیه نژادپرستی و خشونت پلیس اعتراض کنند.

این اقدام با این حال واکنش بسیاری از آمریکایی‌ها از جمله رئیس جمهور ترامپ را برانگیخته است که آن را بی احترامی به پرچم ایالات متحده و کشور خوانده است.

از زمان قتل جورج فلوید، موج جدید اعتراضات سراسری علیه نژادپرستی و رفتار بد پلیس برانگیخته شده است. چهره های عمومی و مشاغل در سراسر ایالات متحده برای نشان دادن حمایت از جنبش Black Lives Matter به خیابان‌ها ریختند.

تصاویر ناراحت کننده از مرگ فلوید زیر زانوی یک افسر پلیس درمینیاپولیس بیش از پیش عصبانیت و اعتراضات مردم آمریکا را برانگیخته و خیلی از چهره ها از جمله ورزشکاران به انتقاد شدید از سران ایالات متحده پرداختند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید