حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکا در بغداد

کدخبر: ۳۴۲۷۱۴
اقتصادنیوز :وزارت کشور عراق از حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکا در نزدیکی بغداد خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یک منبع در وزارت کشور عراق شامگاه (شنبه) اعلام کرد یک موشک کاتیوشا توسط طرف‌های ناشناس شلیک شده و عصر شنبه به نزدیکی پایگاه نظامی "التاجی" واقع در شمال بغداد اصابت کرده است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، افزود: اطلاعات اولیه حاکی از آن است که این حمله خسارت و تلفاتی به همراه نداشته است.

در همین حال، رسانه امنیتی عراق نیز درباره این حمله گزارش داد که دو فروند موشک کاتیوشا به پایگاه التاجی اصابت کرده است. طبق اعلام این رسانه، این موشک از نزدیکی تاسیسات النصر، واقع در شمال بغداد شلیک شده و خسارتی به همراه نداشته است.

فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز در بیانیه‌ای نسبت به این حمله واکنش نشان داد و تأکید کرد: علی‌رغم هشدارهای قبلی ما به طرف‌هایی که با اختلال در امنیت و تهدید نیروهای‌مان و همچنین حمله به پایگاه‌های آنها درصدد برهم زدن معادلات هستند، اما این طرفها شامگاه شنبه دو فروند موشک کاتیوشا را از خیابان اصلی مقابل تأسیسات النصر در شمال بغداد شلیک کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: موشکهای مذکور به داخل فرودگاه التاجی اصابت کردند اما خسارتی را به همراه نداشت. این حمله پیامی از سوی طرف‌های مذکور بوده و حاکی از آن است که آنها هیچ خیری را برای عراق و ملت آن به ویژه در مرحله کنونی نمیخواهند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در ادامه بیانیه خود آورده است: دستگاه‌های امنیتی ما دستور فوری را برای انجام عملیات اطلاعاتی و افشای هویت این طرف‌ها که درصدد تضعیف عراق هستند، دریافت کرده‌اند. کسانی که به خودشان اجازه داده‌اند امنیت عراق را مختل کنند، بدانند که تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

پایگاه نظامی التاجی در ۲۷ کیلومتری شمال بغداد و نزدیکی مرزهای جنوب استان صلاح‌الدین واقع شده و محل حضور نظامیان آمریکا و ائتلاف بین‌المللی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید